Sertleşme Sorunu Nasıl Oluyor? Çözümü Nedir?

Türkiye’de en sık görülen cinsel sorunlardan biri sertleşme problemidir. Yapılan çalışmalarda neredeyse 10 erkekten 7’sinin belli bir oranda sertleşme sorunu yaşadığını gösterilmiştir. Üstelik bu sorun yaşla birlikte sıklaşmaktadır.

Sanılanın aksine sertleşme sorunu olan erkeklerin yarısından fazlasında sorun psikolojik değil fizikseldir. Anatomik, sinir sistemi, hormonsal, damarsal, ilaç bağlantılı sağlık sorunları sıklıkla sertleşme sorununa yol açar. Damar sorunları sertleşme probleminin en sık rastlanan nedenidir. Bu nedenle diyabet, kalp-damar hastalığı, sigara kullanımı serleşme için önemli risk faktörleridir. Hormonsal dengesizlikler, sinir sistemi hastalıkları, sertleşme sinirlerini etkileyen ameliyatlar sertleşmeyi bozabilir. Gençlerde özellikle aşırı kilo, sağlıksız beslenme, hareketsizlik gibi yaşam tarzı faktörleri sertleşme sorununa yol açabilir. Bazı ilaçlar örneğin bazı kalp ilaçları, depresyon ilaçları, hormon preparatları da sertleşme sorunu yaratabilir. Bunun yanında performans endişesi, depresyon, aşırı stres, ilişki sorunları da sertleşmeyi bozabilir.

Sertleşme Sorunu Yaşıyor Musunuz?

Sertleşme sorunu birden fazla şekilde gelişebilir. Eğer;

• Cinsel birleşme için yeterli sertleşme sağlayamıyorsanız
  • Sertliği sağlasanız da ilişki boyunca sürdüremiyorsanız
  • Sertleşme kalitesinde eskisine oranla azalma varsa
  • Sertliği devam ettirememe korkunuz oluştuysa

sertleşme fonksiyonlarınızda ciddi bir sorun var demektir.

Ne Zaman Hekime Başvurmalısınız?

Sertleşme problemi her erkeğin başına gelebilir. Yani bir seferlik başarısızlık kalıcı olmayabilir. Günlük stresler, endişe, depresif ruh hali, konsantrasyon güçlüğü sertleşmeyi kısa süreli bozabilir. Ancak sertleşme sorunu 1-2 ayı aşkın devam ediyorsa daha fazla vakit kaybetmeden mutlaka bir uzmandan yardım alın.

Bu kadar sık rastlanan bir sorun olmasına ve altında ciddi tıbbi nedenler bulunmasına rağmen sertleşme sorunu yaşayan erkeklerin yaklaşık %80’i utanma nedeniyle tedavi görmemektedir. Oysa bunun da diğer sağlık sorunları gibi bir sağlık sorunu olduğunu ve özellikle bu konuda deneyimli bir uzmanla oldukça başarılı şekilde tedavi edilebileceği bilinmelidir.

Sertleşme sorununun tanısında öncelikle sertleşme sorununa yol açabilecek diğer hormon dengesizlikleri, damar ve sinirlerin görüntüleme testleri, kasların yetmezliği, gerektiğinde de psikolojik incelemeler tamamlanır. Bunlar klinik ortamda çok kısa bir sürede sertleşme sorununa neyin yol açtığının anlaşılmasını sağlar. Ardından kişiye özel bir tedavi planı oluşturulur.

Günümüzde sertleşme sorunu için şok dalga tedavisi ve P-Shot gibi damar ve sinirleri yenileyen tedaviler uygulanmaktadır.