Protez Ameliyatı

Günümüzde sertleşme sorunun tedavisinde artık çoğu zaman ilk tercih olarak ilaçlara ve diğer ameliyat dışı yöntemlere öncelik verilse de, cerrahi girişimin gerekli olduğu bir hasta grubu bulunmaktadır. Bu hastalarda diğer tedavi seçenekleri başarısız sonuçlar verdiğinde ya da bu tedaviler -kalp damar hastalığı gibi- başka bir sağlık sorunundan dolayı uygulanamadığında geriye tek seçenek olarak protez kalmaktadır. Özellikle şeker hastalığının damar ve sinir uçlarında yaptığı geriye dönüşümsüz hasarlar veya uzun süreli yüksek tansiyonun yarattığı damar problemleri ilaç veya enjeksiyon tedavilerini yetersiz hale getirebilmektedir. Yine bazı nörolojik hastalıklar veya radikal ameliyatlar sonucunda sinir hasarı nedeniyle ileri dereceli sertleşme sorunu yaşanabilmektedir.

Organik kökenli sertleşme sorunuyla sonuçlanan bu ve benzeri hastalığı olanlarda da, tedavi seçeneği olarak protez kullanılmaktadır. Protez daha çok orta yaş ve ileri yaş grubuna uygulansa da genç şeker hastalarına, doğuştan anatomik yapı bozukluğu olanlara, travma geçirenlere ve buna benzer organik
sorunlar yaşayan gençlere de uygulanabilmektedir.

Protez ameliyatları basit olarak sertleşmeyi sağlayan odacıkların (kavernöz cisimlerin) içine cerrahi müdahaleyle sertleşmeyi temin eden bir çift protez yerleştirilmesiyle gerçekleştirilmektedir. Protezler, sertleşme sorununu tamamen tedavi etmekte ve cinsel isteğin olduğu her an, cinsel ilişkiyi başarıyla gerçekleştirmektedir. Protez ameliyatları dikkatlice alınan tıbbı geçmiş, muayene, ileri tanı yöntemleri ışığında doğru hasta seçimiyle yapıldığında hasta ve karşı taraf için cinsel tatmini oldukça yükselten ve hayat kalitesini arttıran başarılı bir tedavi yöntemidir.