Prostat Belirtileri

Cinsel Sorunu Olan Her Erkek Prostatı Kontrol Ettirmeli

Prostat büyümesi her erkekte meydana gelen doğal bir durum. Kırklı yaşlardan itibaren erkek vücudunda oluşan hormon değişimleri prostatı büyütüyor. Sık idrara çıkmak, zor idrar yapmak, idrara başlarken bir süre beklemek, idrarı kesik kesik boşaltmak, tuvaletten çıktıktan çok kısa bir süre sonra tekrar idrar hissi duymak ve mesanenin tam boşalmadığını hissetmek en sık görülen prostat belirtileri yakınmaları arasında. Ancak belirtiler genelde yavaş yavaş yıllar içinde arttığından birçok erkek durumu fark etmiyor. Hatta bazen cinsel sorunların altında prostat büyümesi de olabiliyor. Erken boşalma ve sertleşme sorunu olan erkekler prostatı kontrol ettirmeyi unutmamalı.

Prostat Muayenesiyle İlgili Şehir Efsaneleri

Prostat bezinde genel olarak üç tip hastalık görülüyor. Prostatit denilen prostat enflamasyonu, prostatın iyi huylu büyümesi ve prostat kanseri. Birbirinden oldukça farklı olan bu hastalıkların aslında hepsi aynı idrar sorunlarına yol açar. Prostat hastalıklarında meydana gelen idrar yakınmaları nedeniyle pek çok erkek günlük aktivitelerini yaparken bile büyük stres hisseder. Bu gerginlik cinsel birliktelik esnasında da yaşanabilir. İdrar sorunu yaşayan erkek, bunun beraberlik esnasında olmasından çekinerek cinsellikten soğuyabilir, cinsel istek problemleriyle karşılaşabilir. Başarılı olamayacağı endişesi ile performans anksiyetesi geliştiren erkek sertleşme sorunları yaşayabilir. Erken boşalma da ileri vakalarda görülebilir. Kısacası, genital bölgede bir orkestra şefi gibi çalışan prostat, idrar fonksiyonlarının yanında sertleşme ve boşalma işlevlerini de etkiler.

Prostat denilince özellikle işin muayene kısmıyla ilgili birçok şehir efsanesi var. Bu yüzden pek çok erkek bu muayeneden ve kontrolden kaçınıyor. İşin gerçeği doğru şekilde yapıldığında bu muayene sadece birkaç saniye sürüyor ve erkeğe hiç rahatsızlık vermiyor. Kanda bakılan PSA (prostat spesifik antijen) miktarları da bize klinikle ilgili fikir veriyor. Bunları yaptırmaktan kaçmak çözüm değil. Çünkü prostat büyümesi maalesef kendi kendine iyileşen bir durum değil. Üstelik bazı vakalarda bu büyüme kansere bağlı da olabiliyor. Özellikle ailenizde prostat hastalığı varsa kontrollerinizi özellikle aksatmamanız gerek. Prostat hastalıklarında uygulanan tedavi seçenekleri de cinsel sorunlara yol açabilir.

Günümüzde prostat büyümesi ve kanserinde cinsel fonksiyonları koruyucu tedavileri artık öncelikli olarak seçebiliyoruz. Tabii erken teşhis olursa!

Prostatı Korumak İçin

• Bel, kasık ve ayak bölgelerini sıcak tutun. Özellikle havaların soğuduğu bugünlerde bu önemli. Prostatı üşütmek prostat enfeksiyonlarına yol açabiliyor.
  • Kabızlıktan kaçının. Sebze-meyve-tahıl ağırlıklı, hayvansal ve trans yağlardan fakir, kabızlığı önleyici bir beslenme planı uygulayın.
  • Düzenli egzersiz yapın.
  • Bol bol sıvı alın. Günde en az 6-8 bardak arası su içmeye gayret edin.
  • İdrar hissiniz olduğuna beklemeden tuvalete gidin.
  • Gece idrara kalkma, sık sık idrara gitme, kesik kesik idrara çıkma, idrar yaparken yanma, sızı, idrarda kanama, idrar akışında yavaşlama ya da incelme gibi şikayetler olursa vakit kaybetmeden bir üroloğa başvurun.
  • Şikayetiniz olmasa bile periyodik kontrollerle prostat incelemesinden geçin.

Doktorunuza Danışın

Prostat hastalıkları tedavilerinde en önemli nokta, cinsel fonksiyon sorunlarına yol açmayan tedavilerin tercih edilmesi. Günümüzde tedavi yöntemine karar verilirken, tedavinin cinsel fonksiyona zarar vermemesi hususu önemle değerlendiriliyor. Eğer Siz de prostat problemi yaşadığınızı düşünüyor yada bir prostat hastalığı nedeniyle tedavi görüyorsanız cinsel problemler yaşayabileceğinizi bilmelisiniz. Bu durumda mutlaka doktorunuzla görüşmeli, yaşadığınız sıkıntıları paylaşmalısınız. Doktorunuz durumunuzu tekrar değerlendirecek ve gerektiğinde tedavi planınızda değişiklikler yapacaktır. Önemli olan sorununuzu geçiştirmemeniz ve çözümünün olduğunu bilmenizdir.