Erken Boşalma Tedavisi

Erken boşalma 40 yaşın altındaki erkeklerde en sık görülen cinsel problemdir. Uluslararası Cinsel Tıp Birliği cinsel birleşme öncesinde veya birleşmeden sonra yaklaşık 1 dakika içinde gerçekleşen boşalmaları “erken” olarak nitelendirmektedir. Erken boşalmada süre kadar önemli bir faktör de çiftin ortak tatminini bozacak hızda meydana gelmesi ve kişisel/ilişkisel strese yol açmasıdır. Bu nedenle yetersiz boşalma refleksi olan erkekler de erken boşalma problemi yaşamaktadır.

Erken boşalma ilişkilerinde başından beri oluşabileceği gibi organik nedenlerle sonradan da gelişebilir. Sertleşme sorunu da erken boşalma için önemli bir risk faktörüdür ve zaman ilerledikçe erken boşalmaya eşlik eden sertleşme sorunu da ortaya çıkabilir.

Erken boşalmada bu nedenle olası organik nedenler, hormonsal dengesizlikler, enfeksiyonlar, nörolojik problemler araştırılır ve tedavi planı şekillendirilir.

Erken boşalma tedavisinin seçenekleri arasında sistemik ilaç tedavileri, lokal ilaç tedavileri, hormon tedavileri, boşalma refleksinin kontrolüne yardım eden kasların biofeedback sistemiyle eğitilmesi ve boşalma refleksinin kişisel kontrolünü sağlayan bazı egzersiz ve çalışmaların verilmesi sayılabilir. Erken boşalmaya yol açan sağlık sorunlarının ve varsa sertleşme probleminin tedavisi de boşalma süresini olumlu etkiler.

Erken boşalma hem erkek hem de kadın için cinsel tatmini için ciddi şekilde azaltan bir sorundur. Cinselliğin süresini kısalttığı kadar cinsellik sırasında yapılan davranışları ve uyarıların kalitesini de düşürür. Bu nedenle vakit kaybeden ve ciddi kişisel/ilişkisel yan etkiler oluşmadan yardım almanızı öneriyoruz.