ERKEN BOŞALAN ERKEK UTANIYOR - Hattat Klinik
ERKEN BOŞALAN ERKEK UTANIYOR

Çift açısından cinsel zevki azaltan sorunların başında erken boşalma geliyor. Erken boşalma
Türkiye'deki en yaygın cinsel problemlerden biri.
NE KADAR SÜRMELİ?
Dünyadaki ortalama boşalma süresi 5,4 dakika. Ancak bu süre 50 saniyeden 44 dakikaya
kadar değişiyor. Türkiye'deki boşalma süresi ise biraz daha kısa. 0,9 dakika ile 30,4 dakika
arasında değişiyor. Türk erkeği ortalama 3,7 dakikada boşalıyor. Uluslararası Cinsel Tıp
Birliği yaklaşık 1 dakika içinde gerçekleşen boşalmaları "erken" olarak nitelendiriyor. Yani
ortalama 2 dakika içinde boşalıyorsanız siz de erken boşaldığınızı düşünebilirsiniz. Ancak
erken boşalmada sadece süreye bakmıyoruz. Her iki partnerin de zevk almasını ve tatmin
olmasını engelleyecek kadar kısa sürede boşalmanın olmasını kast ediyoruz.

BUNLARI HATIRLAYIN
 Erken boşalma erkek için utanç verici olabilir, endişe ve depresif hisler yaratabilir.
 Kadınlarda uyarılma ve tatmini düşürür, orgazm problemine neden olabilir.
 Erken boşalma ilk ilişkiden itibaren ortaya çıkabilir.
 Erken boşalma sonradan gelişti ise altta yatan organik rahatsızlık olabilir.
 Prostat enfeksiyonları-prostat büyümesi, tiroit sorunları, idrar yolu enfeksiyonları,
şeker hastalığına bağlı nöropatiler boşalma süresini kısaltabilir.
 Sertleşme problemi erken boşalmaya yol açabilir. Erken boşalma sorunu yaşayan her
üç erkekten yaklaşık birinde sertleşme sorunu da bulunur.
 İş, okul veya aile yaşamındaki fiziksel ve duygusal stresler cinsel ilişki esnasında
rahatlamayı ve odaklanmayı kısıtlayarak, erken boşalma yaratabilir.
 Cinsel performansa çok önem veren ve bu nedenle gerginlik yaşayan kişilerde erken
boşalma daha sık görülür.
 Periyodik olmayan bir cinsel düzen, erken boşalma riskini arttırır.
 Boşalma refleksini kazanmak güç ama mümkündür.
 Bu refleksi kontrol etmede ilaçlar ve terapi yöntemleri kullanılabilir.

BAŞARILI TEDAVİ SEÇENEKLERİ VAR

Erken boşalmayla yaşamak zorunda değilsiniz. Bu sorunu tedavi eden başarılı seçenekler var.
Örneğin geciktirici antidepresan özellikteki ilaçlar doğru kullanımla boşalma süresini 2 ile 8
kat arttırabiliyor. Bunların ilişki öncesi tek seferlik kullanılanları da bulunuyor. Yine
aneztezik içeren kremler-jeller-spreyler penise uygulanabiliyor. Sertleşme ilaçlarının
kullanımı ile performans sorunu yaşayan erkeklerde boşalma süresini uzatmak mümkün
olabiliyor. Biofeedback gibi cihazlarla boşalmayı kontrol eden kasları çalıştırabiliyor, cinsel
terapi ile boşalmayı kademeli olarak geciktirmeyi öğrenebiliyorsunuz. Tabii erken boşalmaya
yol açan organik sorunların tedavi edilmesi de gerekebiliyor. Örneğin prostat enfeksiyonları,
hipertiroidi (tiroid bezinin normalden fazla çalışması), idrar yolu enfeksiyonları gibi sorunlar
varsa altta yatan problemin tedavi edilmesi boşalma süresinde de iyileşme sağlıyor. Hangi
tedavinin hangi hastaya göre olduğuna, yan etki risklerine kişiye göre karar veriyoruz. Bu
nedenle siz siz olun kendi kendinize erken boşalma tedavisi yapmayın. Siz ve eşiniz erken
boşalma nedeniyle mutsuzsanız tedaviye başvurmayı geciktirmeyin.