Eğrilik Programı

Hattat Klinik uzman ekibi eğrilik tanı ve tedavisinde yanınızda. Eğrilikler doğuştan veya sonradan meydana geliyor. Sonradan gelişen eğrilikler arasında en yaygın olanı Peyronie hastalığı. Bu hastalıkta plak tarzında sert alanlar meydana geliyor ve plakların yerine göre eğriliyor. Sertleşme anında ağrı ve acı oluşabiliyor. Sertleşme fonksiyonu bozulabiliyor.

Eğrilik ve ağrı şikayetlerini ilk yaşamaya başladığınızda, ilaç tedavisi ve ütü gibi yeni teknolojiler ile takibinizi gerçekleştiriyoruz. Yüksek enerjili şok dalga tedavisinde vücut dışında üretilip cinsel bölgeye odaklanabilen özel ve yüksek enerjili basınç dalgaları kullanılıyor. Bu dalgalar cinsel bölgede hem damarsal hem de doku elastikiyeti anlamında önemli bir iyileşme gerçekleştiriyor. Hem var olan damar hasarı düzeliyor, hem de yeni damar gelişimi tetikleniyor. Travmalara, doku hasarına bağlı gelişen veya Peyronie hastalığı gibi bir sorun nedeniyle oluşan eğriliklerde, eğriliğin derecesine göre sertleşme sırasında ağrı, cinsel ilişkiye girememe gibi şikayetler oluşuyor. Bu tedavide eğrilik yaratan elastikiyeti olmayan ve hasarlı dokunun yerine vücudun fibroblastları uyarılarak sağlıklı, elastik bir doku geliyor. Böylece eğriliğe yol açan dokuda kalıcı iyileşme sağlanıyor. Eğriliklerde %40’a, ağrıda %85’e varan oranda iyileşme sağlanıyor.

Yaklaşık bir yıl boyunca eğrilik şikayetleriniz devam ediyorsa ve eğrilik yaklaşık üç aydır değişmediyse o zaman cerrahi işlemler için uygun bir aday kabul ediliyorsunuz. Eğer sertleşme probleminiz yoksa, eğriliği düzeltme ameliyatları uygulanırken, herhangi bir sertleşme probleminin varlığında protez ameliyatlarına da başvurabiliyoruz. Ameliyat öncesinde oluşumlar ve bozukluğun şiddetini araştırıyor, uzunluğuna bakıyor ve sertleşme fonksiyonlarınızı inceliyoruz. Bundan sonra size uygun cerrahi tekniklerden birini seçerek eğriliği düzeltiyoruz.

Burada amacımız, tatminkar bir cinsel ilişki yaşamanızı engelleyen, size ve partnerinize acı veren, psikolojik olarak sizi yetersiz hissettiren eğrilikleri yok etmek. Yine cinsel ilişki sırasında değişik pozisyonlarda maruz kaldığı travmalar veya aşırı zorlanmalar nedeniyle de kırılma olarak bilinen doku yırtılmaları oluşabiliyor. Bu durumda da özel cerrahi teknikler ile bu eğikliğin düzeltilmesi de mümkün.