BANA İLACINI SÖYLE SANA SEKS PERFORMANSINI SÖYLEYEYİM - Hattat Klinik
BANA İLACINI SÖYLE SANA SEKS PERFORMANSINI SÖYLEYEYİM

Ağrı kesiciler, kolesterol ilaçları, antidepresanlar, kilo kaybettirici haplar cinsel gücü düşürebiliyor.  Diğer taraftan iktidarsızlık korkusu ile ilaçlarınızı almayı reddetmek de cinsel sağlığınıza zarar verebilir. İşte sık cinsel yan etkileri olan ilaçlar:

1. Antidepresanlar:  Antidepresan kullananlarda %70’e varan oranlarda cinsel fonksiyon sorunları oluşabiliyor.  Bunların başında cinsel isteksizlik var. Sertleşme sorunu, geç boşalma, boşalamama gibi sorunlar da sık görülüyor.  Her antidepresan aynı şiddette cinsel sorun yaratmıyor.
  2. Ağrı Kesiciler:  Mevsim geçişlerinde, allerjilerde, baş ağrılarında kronik ağrı kesici kullanımı sık görülüyor.  Ağrı kesici kullanımı yaşla da artıyor. Ancak kronik ağrı kesici kullanımının sertleşme problemine yol açtığını gösteren çalışmalar var.
  3. Kolesterol İlaçları:  Kolesterol ilaçlarında sık kullanılan statinler aşırı yüksek kolesterolü kontrol altına alarak sertleşme işlevini koruyor.  Ancak bu ilaçlar yüksek doz ve uzun süreli kullanıldığında erkeklik hormonunu düşürebiliyor. Bu nedenle uzun süredir kolesterol ilacı kullanıyorsanız  total-serbest testosteron gibi tetkiklerinizi kontrol ettirin.
  4. Tansiyon İlaçları:  Pek çok değişik tansiyon ilacı var.  Kullanılan ilacın tipi ve dozuna göre cinsel yan etkiler de değişiyor.  Örneğin bazı idrar söktürücüler testosteronu düşürürken, bazı ilaçlar sertleşme sorunu yaratıyor
  5. Kalp İlaçları:   Kalp damarlarını genişletici özelliği bulunan nitrat grubu ilaçları kullananlar dikkat! Nitrat grubu ilaçları kullanan hastaların sertleşme ilaçlarını kullanmamaları gerekiyor. Aksi takdirde hayatı tehdit eden sonuçlar doğabiliyor.
  6. Kellik İlaçları:  Saç kaybı için önerilen bazı ilaçlar sertleşme sorunu, cinsel istek kaybı, boşalma problemleri yaratıyor.
  7. Daha daha:  Bazı hormon ilaçları, rahatlatıcı/ gevşetici ilaçlar, diğer psikiyatrik ilaçlar hatta mide ülseri ilaçları da sertleşmeyi bozabiliyor.

NE YAPACAKSINIZ?

Öncelikle hiçbir sağlık sorununda hekiminizin verdiği ilaçları kendi kendinize bırakmayın.  Bir kere yüksek tansiyon-kolesterol, kalp hastalığı ya da depresyon da cinsel sorunlara yol açıyor. Bu yüzden tedavi olmamak da çözüm değil.  Yaşam kalitenizi arttıracak bir tedavi almanız önemli. Bu nedenle mutlaka bir uzmandan fikir alın, neler yapabileceğinizi öğrenin.