Andropoz Tedavisi

Andropoz 30’lu yaşlardan itibaren her yıl belli oranda azalan hormonun orta yaş ve üzerinde klinik şikayet yaratacak derecede azalmasıyla gelişen bir sendromdur. Tipik olarak 40-50 li yaşlarda başlamasına rağmen, kilo fazlalığı, sağlıksız beslenme, hareketsizlik, aşırı stres gibi risk faktörleri ve kalp-damar sorunları, şeker hastalığı, prostat hastalıkları, ilaçlar, metabolik problemler gibi sağlık sorunları ile daha erken yaşlarda da görülebilmektedir.

Hormon azalmasına bağlı olarak erkeklerde libido kaybı, sertleşme sağlama-sürdürme zorluğu, sabah sertleşmelerinin azalması, boşalma süresinde değişimler, testis hacminde düşüş gibi cinsel sorunlar görülür. Hormon eksikliği ayrıca vücut kıllarında azalma, vücut yağ miktarında artış, göbeklenme, kas gücünde azalma, kemik kütlesinde azalma, güçsüzleşme, kansızlık, yorgunluk, konsantrasyon zorluğu, huzursuzluk gibi şikayetlere de yol açmaktadır.

Andropoz tedavisi bu nedenle kapsamlı ve dikkatli bir planlama gerektirir. Günümüzde hormon kaybının seviyeleri ile andropoz sürecinde yaşanan sertleşme sorunu ve boşalma problemlerinin nedenleri medikal anlamda incelenebilmektedir. Bunların sonuçları size özel bir andropoz reçetesinin oluşturulmasını sağlar.

Andropoz tedavileri arasında hormon yerine koyma tedavileri, sertleşme ve boşalma sorunlarına yönelik medikal tedaviler, metabolik takip, özel diyet programları, prostat sağlığına yönelik tedaviler sayılabilir.

Yaşam süresinin giderek uzadığı günümüzde erkekler hayatlarının neredeyse yarısını andropozda geçirmektedir. Bu nedenle andropozu doğru tedavilerle güçlü cinsel performans, sağlıklı prostat ve iyi metabolizma ile takip edebilmek daha da önemli hale gelmektedir.