Vajinismus vajinanın dış üçte birlik kısmının cinsel ilişkiye izin vermeyecek biçimde istemsiz kasılmasıdır. Vajina girişini çevreleyen kas vajina açıklığını kontrol eder. Bu kasın tekrarlayan veya sürekli devam eden şekilde istemsiz olarak kasılması, cinsel ilişki sırasında penisin vajinaya girişini tamamen engelleyebilir.

Aile ve sosyal çevreden gelen cinsellikle ilgili kısıtlayıcı, korkutucu mesajlar, cinsellikle ilgili şehir efsaneleri, bu konunun tabu kabul edilmesi ve cinsel bilginin azlığı vajinismusun ana nedenleri arasındadır. İlk ilişkide canının acıyacağını düşünen ve bir kanama olacağı korkusuyla ilişkiye başlayan kadınlar, kaygı, korku ve utanma nedeniyle ilişkiye izin vermeyecek ölçüde kendini kasabilir.

Vajinismus teknik olarak en rahat tedavi edilen kadın cinsel hastalıkları arasındadır. Üstelik vajinismus bir kere tedavi olduğunda bir daha tekrarlamaz.

Vajinusmus tedavisinde amaç; ilişkiye hiç giremeyen, ilişkiden korkan ya da bir şekilde girse dahi acı duyan, tatmin olmayan kadın hastalar için tüm safhaları keyifli hale getirmektir. Bireysel ve çiftin birlikte yapacağı ev ödevleri ile vajinismus yaşayan çift cinsel birlikteliğe adım adım hazırlanır.

H-Klinik'te vajinismus tedavisinde özellikle cinsel terapi teknikleri kullanarak başarılı sonuçlar almaktayız. Terapi süresi kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama üç hafta ile bir ay arasında, 6-8 görüşmede vajinismus sorunu tedavi edilebilmektedir. Özellikle hastaların ödevlerini ve hazırlıklarını iyi tamamladıkları durumlarda bir hafta gibi kısa bir sürede bile önemli yol kat edilebilmektedir.

Ayrıca eşi vajinismus sorunu yaşayan bir erkekte bir süre sonra psikolojik etkiyle sertleşme sorunu veya cinsellikten uzak durma eğilimi başlayabileceğinden, eşlerin de bu süre zarfında yaşadığı tüm cinsel sorunlar için Hattat Klinik uzmanlarımız yanınızda olacaktır.