PENİS ÜTÜSÜYLE YEPYENİ DAMARLAR

ESWT - EXTRACORPOREAL SHOCK WAVE THERAPY

Penis damarları erkek vücudunun en küçük damarları arasındadır. Bu damarlar kalbi besleyenlerden çok daha küçük olduğundan, yüksek kan şekeri-kolesterol fazlalığı-yüksek tansiyon gibi sağlık sorunları ve sigara-alkol kullanımı, sağlıksız beslenme, kilo fazlalığı gibi yaşam tarzı alışkanlıkları ilk etkilerini penise giden damarlarda gösterir. Penise giden kan akımı etkilendiğinde ilk başta sertleşme problemi olmak üzere bir dizi cinsel sorunlar karşılaşırsınız.

Son yıllarda gelişen teknoloji ve tıptaki yenilikler sayesinde penis damarlarında rejenerasyon yaratmak mümkün hale geldi. ESWT (extracorporeal shoch wave therapy) "Penis Ütüsü" olarak bilinen bu tedavi Türkiye’de Prof. Dr. Halim Hattat ve ekibi tarafından uygulanıyor. ESWT ile cinsel sağlığı korumak ve oluşan hasarları tamir etmek artık mümkün.

Penis Ütüsü olarak bilinen ESWT (Extracorporeal Shock Wave Therapy) spontan cinselliği arttıran ve sertleşme kalitesini güçlendiren en son teknolojili bir tedavi yöntemi. İlaç kullanımı veya ameliyat gerektirmeyen bu tedavide yaşanan sağlık sıkıntıları, şikayetleri ve önleyici hedefler belirlenerek cinsel damarların, sinir sisteminin, penis dokusunu destekleyen kollajen ve elastinin yenilenmesi sağlanıyor. Var olan damarsal yetmezlik, sinir ileti kusurları ve cilt yaşlanması geri dönüştürülüyor. Yüksek enerjili şok dalgalar özellikle orta yaş ve üzerinde oluşabilecek prostat enfeksiyonu, kronik pelvik ağrı, cinsel ağrı, cinsel fonksiyon sorunları ile cilt yaşlanmasını hedefleyerek tedavi ediyor.

Pelvik bölgeyi çevreleyen cilt, cilt altı dokuları ile sinir ve damar sistemleri çeşitli hastalıklar ve normal yaşlanma süreci ile yıpranıp zedelenir. Özellikle 40 yaş üzerinde belirgin hale gelen bu durum, pelvik ve genital bölgeyi besleyen damarlarda yetmezliğe, sinir sisteminde ileti gecikmeleri ile his kaybına ve cilt yaşlanmasına yol açar. Yönetici sağlığını riske eden sigara, alkol, hareketsizlik, beslenme yanlışları ve stres hormonları da pelvik bölge sağlığını olumsuz etkiler. Türkiye'de ilk defa Hattat Klinik'te uygulanan ESWT (extracorporeal shoch wave therapy) ile pelvik sağlığı korumak ve oluşan hasarları tamir etmek artık mümkün hale geldi.

Penis Ütüsü anestezi gerektirmeyen, ağrı yaratmayan ve hızlı sonuç veren bir tedavi şeklidir. ESWT ile elde edilen yüksek enerjili şok dalgaları ultrasonik cihazlara göre 10 kat yüksek enerjiyi çok kısa sürede ( 1 mikro saniye) uygulama alanına verir. Uygulama alanına giren rahatsızlıkların tedavisindeki başarı oranı yüzde 70-85 arasında değişmektedir.

Bu tedavinin en önemli özelliği sadece sertleşme sorunu şikayetini azaltmakla kalmayıp yeni damar-sinir ve cilt dokusu gelişimini desteklemesidir. Damarsal durumda kalıcı bir iyileşme yarattığı için bu yönüyle sertleşme sorunu tedavisinde kullanılan tüm metotlardan farklıdır. Sertleşme sorununda hastanın durumuna göre yaklaşık 4-5 seans sonrasında sertleşme sorununda önemli gelişme sağlanmakta, özellikle sertleşmeyle ağrı yaşayan hastalarda %85’e varan oranda iyileşme görülmektedir. Doğuşsal veya sonradan gelişen penis eğriliklerinde de başarılı sonuçlar alınıyor. Özellikle ilaç tedavilerinin yan etkilerinden ötürü beklentilerini karşılanmayan hasta grubunda da yararlı bir yöntem.

• Ayakta tedavi yapılır.
  • Anestezi gerektirmez.
  • Girişimsel (cerrahi) bir işlem değildir.
  • Tedavi sonrası ağrı oluşmaz.
  • Hızlı sonuç alınır.
  • İlaçsız tedavi yöntemidir.
  • Yüksek başarı oranı sağlanır.
  • Yaşam kalitesinde artış elde edilir.

• Yüksek tansiyon- kolesterol-şeker
  • Perifer arter tıkanıklıkları (uç damar hastalıkları)
  • Kalp-damar hastalıkları-Kalp krizi
  • Şeker hastalığı- Nöropati/Mikroanjiopati
  • Sigara alışkanlığı olan ve sertleşme sorunu yaşayan tüm hastalarda kullanılabilir.