Sertleşme Sorunu Nasıl Oluyor? Çözümü Nedir? Çözüm Yollar. - Hattat Klinik

Sertleşme Sorunu Nasıl Oluyor? Çözümü Nedir? Çözüm Yollar.

Ana Sayfa / Sertleşme Sorunu Nasıl Oluyor? Çözümü Nedir? Çözüm Yollar.

Türkiye’de en sık görülen cinsel sorunlardan biri sertleşme problemidir. Yapılan çalışmalarda neredeyse 10 erkekten 7’sinin belli bir oranda sertleşme sorunu yaşadığını gösterilmiştir. Üstelik bu sorun yaşla birlikte sıklaşmaktadır.

Sanılanın aksine sertleşme sorunu olan erkeklerin yarısından fazlasında sorun psikolojik değil fizikseldir. Anatomik, sinir sistemi, hormonsal, damarsal, ilaç bağlantılı sağlık sorunları sıklıkla sertleşme sorununa yol açar. Damar sorunları sertleşme probleminin en sık rastlanan nedenidir. Bu nedenle diyabet, kalp-damar hastalığı, sigara kullanımı serleşme için önemli risk faktörleridir. Testosteron eksikliği, diğer hormonsal dengesizlikler, sinir sistemi hastalıkları, sertleşme sinirlerini etkileyen ameliyatlar sertleşmeyi bozabilir. Gençlerde özellikle aşırı kilo, sağlıksız beslenme, hareketsizlik gibi yaşam tarzı faktörleri sertleşme sorununa yol açabilir. Bazı ilaçlar örneğin bazı kalp ilaçları, depresyon ilaçları, hormon preparatları da sertleşme sorunu yaratabilir. Bunun yanında performans endişesi, depresyon, aşırı stres, ilişki sorunları da sertleşmeyi bozabilir.

Sorularınıza Yanıt Almak için;

Sertleşme Sorunu Yaşıyor Musunuz?

Sertleşme sorunu birden fazla şekilde gelişebilir. Eğer;

• Cinsel birleşme için yeterli sertleşme sağlayamıyorsanız
  • Penisteki sertliği sağlasanız da ilişki boyunca sürdüremiyorsanız
  • Sertleşme kalitesinde eskisine oranla azalma varsa
  • Sertliği devam ettirememe korkunuz oluştuysa sertleşme fonksiyonlarınızda ciddi bir sorun var demektir.

Ne Zaman Hekime Başvurmalısınız?
Sertleşme problemi her erkeğin başına gelebilir. Yani bir seferlik başarısızlık kalıcı olmayabilir. Günlük stresler, endişe, depresif ruh hali, konsantrasyon güçlüğü sertleşmeyi kısa süreli bozabilir. Ancak sertleşme sorunu 1-2 ayı aşkın devam ediyorsa daha fazla vakit kaybetmeden mutlaka bir uzmandan yardım alın.

Bu kadar sık rastlanan bir sorun olmasına ve altında ciddi tıbbi nedenler bulunmasına rağmen sertleşme sorunu yaşayan erkeklerin yaklaşık %80’i utanma nedeniyle tedavi görmemektedir. Oysa bunun da diğer sağlık sorunları gibi bir sağlık sorunu olduğunu ve özellikle bu konuda deneyimli bir uzmanla oldukça başarılı şekilde tedavi edilebileceği bilinmelidir.

Sertleşme sorununun tanısında öncelikle testosteron hormonu ve sertleşme sorununa yol açabilecek diğer hormon dengesizlikleri, penis damar ve sinirlerinin görüntüleme testleri, penis kaslarının yetmezliği, gerektiğinde de psikolojik incelemeler tamamlanır. Bunlar klinik ortamda çok kısa bir sürede sertleşme sorununa neyin yol açtığının anlaşılmasını sağlar. Ardından kişiye özel bir tedavi planı oluşturulur.

Günümüzde sertleşme sorunu için penis şok dalga tedavisi gibi penis damar ve sinirlerini yenileyen tedaviler, sertleşme hapları, enjeksiyonlar, penis kaslarını geliştiren biofeedback gibi tedaviler ve ileri dönemde mutluluk çubuğu olarak bilinen penis protez ameliyatları ile çok başarılı tedaviler sunulabiliyor. Bunların hangisinin sizin için olduğunu hekiminizle konuşarak karar verebilirsiniz. Ayrıca yine gerekli durumlarda sertleşmeyi iyileştirecek psikolojik öneri ve egzersizleri de almak mümkün. Sertleşmeyi olumlu etkileyecek kilo kontrolü, egzersiz planı gibi yaşam tarzı önerileri de uzun vade için önemli. Hekiminize danışarak bitkisel ve antioksidan destekler konusunda da yardım alabilirsiniz.

Sertleşme sorununda önemli olan kendi kendinize tedavi planı uygulamamak ve bir uzmandan destek almaktır. İçeriğinden emin olunmayan ürünlerde ise allerjik reaksiyonlar, peniste döküntü-yanma-şişlik-ödem ve cinsel fonksiyon kayıpları gibi komplikasyonlar yaşanabileceğini unutmayın. Her erkek dönemsel olarak sertleşme sorunu yaşayabilir. Ancak bu sorun cinsel ilişki denemelerinin yarısından fazlasında meydana geliyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmalısınız.