SEKS EN DOĞAL ANTİAGİNG - Hattat Klinik
SEKS EN DOĞAL ANTİAGİNG

Seksin sağlığa ve yaşam kalitesine olan faydalarını gösteren çalışmalar artıyor.  Gerçekten de tatminkar bir cinsel yaşam hem kadınların hem de erkeklerin daha uzun süre kaliteli bir ömür sürmesini sağlıyor.

10 YIL GENÇ GÖZÜKMEK İÇİN DÜZENLİ SEKS YAPIN

Seks vücutta başta mutluluk hormonları olmak üzere pek çok kimyasalı salgılatıyor. Mesela haftada iki kez cinsel ilişki yaşamak bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor.  Düzenli seks hayatı olanlarda bağışıklığı koruyan maddeler %30 daha fazla salgılanıyor. Kış aylarında bu önemli bir bilgi! Seks sayesinde hem seks hormonları hem de diğer hormonlar daha düzenli çalışıyor. Cinsellik kan dolaşımını hızlandırarak vücudun uç noktalarının daha iyi kanlanmasını sağlıyor. Seksin ağrıları hafifletme, stres hormonlarını azaltma gibi faydaları da var.  Kaliteli bir cinsellikte partnerler arasında bağlılık hormonu salgılanıyor. Bu sayede cinsellik çifti birbirine yaklaştırıyor. 3500 çift üzerinde yapılan bir çalışma haftada 3 kez cinsellik yaşayan çiftlerin, periyodik beraberlik yaşamayanlara göre yaklaşık 10 yıl daha genç gösterdiğini ortaya koydu. Yani genç gözükmenin yollarından biri mutlu bir seks yaşamı. Üstelik seks size kilo da verdiriyor. Yayınlanan bir çalışmaya göre yaklaşık 20 dakikalık seks erkeklerde 100, kadınlarda 70 kalori harcatıyor.  Bu da yaklaşık olarak erkeklerde dakikada 4, kadınlarda ise 3 kaloriye denk geliyor. Tüm bu özellikleriyle seksin en doğal antiaging yöntemi olduğunu söylemek yanlış olmaz.

UZUN YAŞAM ŞANSINI ARTTIRIYOR

Son dönemde Amerika’da 60 yaş üzeri 1200 kadını inceleyen bir araştırmaya göre  keyifli bir cinsellik uzun yaşama şansını da arttırıyor. Cinselliğin yaşandığı sıklık ve ilişki rutini değişse de, 60 yaş üzerinde tatminkar bir cinsel hayatı hayal değil. Menopoz sürecinde yaşadığınız hormonsal değişimleri, sağlık sorunları ve kullandığınız ilaçların yan etkilerini, eşinizle olan ilişkinizi, hayat streslerinizi, geçmiş ilişki ve cinsel yaşam öykünüzü dikkatle inceleyin.  Eğer cinsel istek, uyarılma ve orgazm fonksiyonlarınızda bir değişim yaşıyorsanız vakit kaybetmeden bir uzmana başvurun. “Artık bizden geçti” anlayışında olmayın. Unutmayın, her cinsel sorununun tedavisi vardır. Özellikle yaşlılık yıllarında keyifli bir cinsel yaşam, hem fiziksel ve psikolojik sağlığınızı korur, hem de uzun evliliklerde bağlılık hormonunu arttırır.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.