Penis Protez Ameliyatı - Hattat Klinik

Penis Protez Ameliyatı

Ana Sayfa / Penis Protez Ameliyatı

Günümüzde sertleşme sorunun tedavisinde artık çoğu zaman ilk tercih olarak ilaçlara ve diğer
ameliyat dışı yöntemlere öncelik verilse de, cerrahi girişimin gerekli olduğu bir hasta grubu
bulunmaktadır. Bu hastalarda diğer tedavi seçenekleri başarısız sonuçlar verdiğinde ya da bu
tedaviler -kalp damar hastalığı gibi- başka bir sağlık sorunundan dolayı uygulanamadığında
geriye tek seçenek olarak protez kalmaktadır. Özellikle şeker hastalığının damar ve sinir
uçlarında yaptığı geriye dönüşümsüz hasarlar veya uzun süreli yüksek tansiyonun yarattığı
damar problemleri ilaç veya enjeksiyon tedavilerini yetersiz hale getirebilmektedir. Yine bazı
nörolojik hastalıklar veya radikal ameliyatlar sonucunda sinir hasarı nedeniyle ileri dereceli
sertleşme sorunu yaşanabilmektedir.

Organik kökenli sertleşme sorunuyla sonuçlanan bu ve
benzeri hastalığı olanlarda da, tedavi seçeneği olarak penil protezleri kullanılmaktadır.
Penis protezleri daha çok orta yaş ve ileri yaş grubuna uygulansa da genç şeker hastalarına,
doğuştan anatomik yapı bozukluğu olanlara, travma geçirenlere ve buna benzer organik
sorunlar yaşayan gençlere de uygulanabilmektedir.

Penis protez ameliyatları basit olarak peniste sertleşmeyi sağlayan odacıkların (kavernöz
cisimlerin) içine cerrahi müdahaleyle sertleşmeyi temin eden bir çift protez yerleştirilmesiyle
gerçekleştirilmektedir. Penis protezleri, sertleşme sorununu tamamen tedavi etmekte ve cinsel
isteğin olduğu her an, cinsel ilişkiyi başarıyla gerçekleştirmektedir.
Penis protez ameliyatları dikkatlice alınan tıbbı geçmiş, muayene, ileri tanı yöntemleri
ışığında doğru hasta seçimiyle yapıldığında hasta ve partneri için cinsel tatmini oldukça
yükselten ve hayat kalitesini arttıran başarılı bir tedavi yöntemidir.