İŞTE ANDROPOZ REÇETENİZ - Hattat Klinik
İŞTE ANDROPOZ REÇETENİZ

İlerleyen yaşla birlikte erkeklik hormonu testosteron seviyelerinde doğal bir düşüş meydana geliyor. Testosteron seviyeleri azaldığında erkeklerde seksüel güç düşüyor. Ayrıca fiziksel enerji ve psikolojik motivasyon da etkileniyor. Orta yaş sonrasında libido kaybı, sertleşme sorunu, boşalma problemlerine kemik erimesi, kas güçsüzlüğü, yorgunluk ve depresyon görülüyor.  Peki andropozdaki erkekler hangi sağlık adımlarını atmalı? İşte andropoz reçeteniz:

• Hormonlarınızı kontrol ettirin:  30’lu yaşlardan itibaren cinsel isteği ve sertleşme kalitesini etkileyen testosteron seviyeleri her yıl %1.2 oranında azalıyor. 70’li yaşlarda testosteron seviyesi genç bir erkeğinkinden yarı yarıya daha az! Bu nedenle hormonlarınızı 45-50 yaşlarından itibaren kontrol ettirin. Özellikle yorgunluk, uyku sorunları, sinirlilik, sakal büyümesinde azalma, kilo artışı, seks yapma isteğinde düşüş varsa daha genç yaşlarda da bu testleri yaptırabilirsiniz.
  • Hormon yerine koyma tedavisini deneyin:  Testosteron düşüklüğü yaşıyorsanız, hormon takviyeleri ile şikayetleriniz hafifler. Bunlar doping şeklinde değil var olan eksikliği yerine koymak şeklinde düzenlendiğinde yan etkileri oldukça azdır.  Hormon tedavisi cinsel isteği ve sertleşme kalitesini arttırır, kas ve kemik yapısını kuvvetlendirir, kalp damarlarını destekler ve ruh halini iyileştirir.
  • Prostat riskini azaltın: Prostat dokusu yaşla birlikte büyüyerek idrar şikayetlerine yol açabilir. Prostat spesifik antijen gibi kan testleri ve prostat muayenesi ile prostat büyümesi veya olası bir kanser riskini azaltın.
  • Performans tedavilerinden yararlanın:  Orta yaşlardaki performans sorunlarında bir artış yaşanır.  Bu durumda sertleşme ilaçları, penis enjeksiyonları, penis şok dalga gibi pek çok performans güçlendirici tedaviden yararlanılabilir.
  • Cinsel Antiaging yaptırın:  Cinsel bölge damarları, sinirleri, kas dokusu hücrelerinde yaşla birlikte bir yavaşlama meydana gelir.  Bu durumda penis kaslarını geliştiren, cinsel bölgedeki toksinleri atan, dokuları canlandıran özel cinsel antiaging sistemleriyle penis daha fit ve genç bir görünüme-performansa kavuşturulabilir.
  • Orta yaş krizlerine hazırlıklı olun: Orta yaşta meydana gelen fiziksel değişimlere duygusal sorgulamalar eklendiğinde andropoz bir krize dönüşebilir.  Tatminsizlik- mutsuzluk yaşıyor, beklentilerinizin karşılanmadığını, değersiz olduğunuzu, monotonlaştığınızı hissediyorsanız ani kararlar alıp hayatınızı kökten değiştirmeden önce mutlaka yardım alın.
  • Sağlığınızı takip edin:  Kolesterol, tansiyon, şeker yüksekliği gibi metabolik hastalıklar ile bu sorunların tedavisinde kullanılan bazı ilaçlar testosteronu düşürebilir.  Sistemik hastalıklarınızı dikkatle takip edin. Yeni başladığınız bir ilaç sonrası cinsel sorun yaşamaya başladıysanız durumu hekiminize bildirin.
  • Kilo kontrolü yapın:  Vücuttaki -özellikle bel çevresindeki- yağ dokusu östrojen yani kadınlık hormonu salgılar.  Fazla kilolarınızı vermeniz testosteron seviyelerinde doğal bir artış yaratır.
  • Daha çok hareket edin:  Günlük adım sayınız, aktivite şiddetiniz, hareket ettiğiniz süre testosteron hormonu üzerinde etkilidir.  Günde minimum 10 bin adım atın, her gün 30-60 dakikalık yürüyüşler yapın.
  • Stresinizi yönetin:  Stresli dönemlerde böbrek üstü bezlerinden salgılanan kortisol ve adrenalin testosteronu düşürücü etki gösterirler.  Stres kaynaklarınızı belirleyin. Daha yavaş, olumlu, keyifli olmak için kararlı olun. Uykunuza özen gösterin.

Kendi doktorunuz olmayın: Cinsel isteksizlik, motivasyon kaybı, moral bozukluğu gibi testosteron eksikliğine işaret eden sağlık sorunlarında dikkatli olun. Bazı karaciğer hastalıkları, tiroit sorunları, depresyon, ilaçlar da benzer bir tablo yaratabilir.  Bu nedenle bir hekime başvurun.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.