Damar sorunları:  Sertleşme işlevinde en önemli rol damar yapısında.  Penise giden damarlar yüksek kolesterol-tansiyon veya sigara nedeniyle daraldığında sertleşme sorunu gelişiyor.  Damarsal riskleri olan erkeklerde penis doppler gibi yöntemlerle penis damaları görüntülenebiliyor.
Şeker hastalığı: Şeker hastalığı olan erkeklerin %50-70'inde sertleşme sorunu görülüyor. Yani şeker hastaları tam 3 kat daha fazla risk altında.  Diyabete bağlı penis sinirlerinde hasar oluşup oluşmadığı bazı testlerle anlaşılabiliyor.
Kilo fazlalığı:  Aşırı kilo ve vücut yağı hem libidoyu yöneten testosteronu düşürüyor hem de sertleşmeyi bozuyor.
Hareketsizlik:  Sürekli oturan, hareket etmeyen, yürüyüş yapmayan erkeklerde sertleşme sorunu daha fazla görülüyor. Metabolik değerlendirmelerle erkeklerin tam fiziksel performansı ve riskleri ölçülebiliyor.
Uyku sorunları: Uykusuzluk ve özellikle uyku apnesi sertleşme sorunu riskini neredeyse %40 arttırıyor.
Hormonsal dengesizlik:  Testosteron eksikliği sertleşme sorununa yol açmakla kalmayıp sertleşme ilaçlarının da işe yaramamasına neden oluyor.  Ayrıca tiroit, prolaktin gibi hormonları kontrol ettirmek de gerekiyor.
İlaçlar:  Birçok tansiyon, kolesterol, kalp, ülser ilacı, bazı idrar söktürücüler, uyarıcı ya da uyutucu ilalar, hormonlar, antidepresanlar sertleşme sorununa yol açabiliyor.
Sinirsel nedenler:  Multiple skleroz, parkinson, inme gibi sorunlarda sertleşme işlevi bozuluyor.
Cerrahi işlemler: Beyin-penis hattına zarar verecek işlemler ile penis lokal dokusunda hasar yaratan ameliyatlar sonrasında da sertleşme sorunu görülüyor.
Prostat sorunları:  Prostat büyümesi, prostat kanseri veya prostat enfeksiyonları sertleşme ve boşalma fonksiyonlarını bozabiliyor.
Penis eğriliği:  Penis eğrilikleri veya travmalarda sertlik azalıyor, bazen ağrılı sertleşme oluşuyor.
Sigara:  Günde 1 paketin üzerinde sigara içen erkeklerde sertleşme sorunu riski neredeyse %50 artıyor.
Aşırı alkol:  Alkolün afrodizyak bir etkisi olduğu düşünülse de yoğun alınan alkol sertleşmeyi bozuyor.  Bu etki hemen ortaya çıkabileceği gibi zaman içinde de gelişebiliyor.
Uyuşturucular: Esrar, kokain gibi uyuşturucuların sertleşme işlevi üzerinde olumsuz etkisi var.  Bu durum sporcu ve vücut geliştirenlerin kullandığı doping maddeler için de geçerli.
Yoğun Stres:  Stres cinsel konsantrasyonu yerle bir ediyor.  Bunun yanında stres hormonları olarak bilinen kortisol ve adrenalin hormonları ve sertleşme sağlayan maddeleri düşürüyor.
Depresyon:  Depresyonun kendisi de depresyon tedavisinde kullanılan ilaçlar da seks gücünü azaltabiliyor.
Performans endişesi:  Sertleşme sorunu yaşama korkusu özellikle daha önce sertleşme sıkıntısı yaşayan erkeklerde gelişiyor.  Bu korku tek başına bile sertleşmeyi bozabiliyor.
İlişki sorunları:  İlişkisinde sorun yaşayan, cinsel iletişim eksikliği olan erkeklerde sorun daha fazla görülüyor.