Cinsel ağrı kadın cinselliğinde en gizli kalan sorunlardan biri.  Şiddetli cinsel isteksizlik yaşadığını belirtip aslında gizliden gizliye uzun yıllar boyunca ağrı yaşayan pek çok kadın var.  Ancak cinsel ağrının psikolojik olarak görülmesi tanı ve tedavi sürecini zora sokuyor.  Yurtdışında yapılan çalışmalar cinsel ağrı yaşayan kadınların neredeyse %40’ının tedavi arayışına gitmediklerini gösteriyor.  Son veriler ışığında bu rakamın çok daha yüksek olduğunu söyleyebiliriz.

Cinsel ağrıya neden olabilecek pek çok sorun var.  Kuruluk şikayeti, kasılma sorunu, yeterli ön hazırlık yapılmaması gibi sıkıntılar bunun yanında, vajinal enfeksiyonlar, alerjiler, hormonsal problemler, damarsal-nörolojik sorunlar ve daha pek çok organik sorun vajinal ağrı yaratabiliyor.  Depresyon, anksiyete gibi psikolojik sorunlar, ilişki sorunları, olumsuz bir cinsel geçmiş gibi pek çok faktör de ağrı riskini arttırıyor. Hattat Klinik Kadınlarda Cinsel Ağrı Programı'nda ağrıya neden olacak olası nedenleri araştırıp size özel bir plan oluşturuyoruz.  Ağrı tedavisinde özellikle kas eğitimlerine, cinsel bölge sağlık ve hijyeninin geliştirilmesine önem veriyoruz.

Cinsel ağrı uzun süre devam ettiğinde cinsel isteksizlik, cinsellikten soğuma yaratabilir.  Bu nedenle vakit kaybetmeden Hattat Klinik Programı'na başvurun. Bu programda:
  • Tam kayganlığın oluşması ve ağrıyı azaltmak için gerekli tedaviyi uyguluyoruz.
  • Cinsel ağrıda daha uzun bir hazırlık dönemi ardından daha yavaş, daha kontrollü cinsel davranışların uygulanmasını öğretiyoruz.
  • Ağrı sorununda size özel bazı pozisyon önerileri sunuyoruz.
  • Lokal olarak ağrıyı veya genel ağrı cevabını hafifletecek önerilerimizi sunuyoruz.
Uzun yıllar boyunca cinsel ağrı şikayetlerinin tamamen psikolojik olduğu ifade edildi.  Ancak bu doğru değil.  Cinsel ağrı çok hassas bir konu.  Cinsel ağrıya pek çok duygusal faktör eşlik ediyor.  Ancak hastalar fizyolojik bir ağrı ve acı hissi yaşıyorlar.  Yani cinsel ağrı insanın kafasında yarattığı bir şikayet değil.   Unutmayın, cinsel ağrı şikayetinin tıbbi bir problem olarak ele alınması bile Size inanılmaz bir rahatlama hissi verecektir.