Günümüzde sertleşme sorunun tedavisinde artık çoğu zaman ilk tercih olarak ilaçlara ve diğer ameliyat dışı yöntemlere öncelik versek de,  cerrahi girişimi gerek gördüğümüz bir hasta grubu da bulunuyor.  Bu hastalarda diğer tedavi seçenekleri başarısız sonuçlar verdiğinde ya da bu tedaviler -kalp damar hastalığı gibi- başka bir sağlık sorunundan dolayı uygulanamadığında  geriye tek seçenek olarak protez kalıyor. Özellikle şeker hastalığının damar ve sinir uçlarında yaptığı geriye dönüşümsüz hasarlar veya uzun süreli yüksek tansiyonun yarattığı damar problemleri  ilaç veya enjeksiyon tedavilerini yetersiz hale getirebiliyor. Yine bazı nörolojik hastalıklar veya radikal ameliyatlar sonucunda sinir hasarı nedeniyle penise yeterli uyaranlar gitmeyebiliyor. Organik kökenli sertleşme sorunuyla sonuçlanan bu ve benzeri hastalığı olanlarda da, tedavi seçeneği olarak penil protezleri kullanıyoruz.

Penis protez ameliyatları basit olarak peniste sertleşmeyi sağlayan odacıkların (kavernöz cisimlerin) içine cerrahi müdahaleyle sertleşmeyi temin eden bir çift protez yerleştirilmesiyle gerçekleştiriliyor. Protez, sertleşme sorununu tamamen tedavi ediyor ve yüz güldürücü sonuçlar sağlıyor.  Bu tedavi ile gençlik dönemindekine benzer kalitede sertleşmelere sahip oluyor ve cinsel ilişkiyi kolaylıkla sağlıyorsunuz. Penis protezleri vücudunuzda kalıcı olduğundan, cinsel isteğinizin olduğu her an, cinsel ilişkiyi (sertleşme olup olmayacağı kaygısından uzak) başarıyla gerçekleştirebiliyorsunuz. Penil protezler iyi hasta seçimi yapıldığında, partnerinizle uyumlu olmanızı sağlıyor, cinsel yaşam kalitesini yükseltiyor.

KAÇ TİPİ VAR?
Penis protezleri yarı sert, bükülebilir ve pompalı  olmak üzere genel olarak üç gruba ayrılıyor.  Pompalı protezlerin iki veya üç parçalı olarak alt tipleri de mevcut.  Hangi tip protezin sizin için uygun olduğuna Hattat Klinik uzmanınızla birlikte karar verebilirsiniz.  Doktorunuz, fiziksel, sosyal ve psikolojik durumunuzu inceleyerek, eşinizle de konuştuktan sonra protezin tipi konusunda tavsiyelerini sunuyor.  Unutmayın, protez seçiminde altın standart, sizin kolaylıkla  ve en pratik şekilde kullanabileceğiniz protez tipini seçmektir. Tabii burada ameliyattan beklentileriniz ve protezi elle kontrol edebilme yeteneğiniz de önemlidir. Ayrıca penisinizin büyüklüğü, yapısal bir kusur olup olmadığı, Peyronie hastalığı gibi peniste eğrilik yaratan tıbbi bir problem yaşayıp yaşamadığınız da protez seçiminde dikkate alınıyor.

AMELİYAT SONRASINDA SİZİ NELER BEKLİYOR?
Genellikle ameliyat sonrası ilişki için 6-8 hafta bir iyileşme dönemi gerekiyor. Bazen bu süre iyileşme kabiliyetinize paralel olarak daha da kısa olabiliyor.  Hastalarımızla yaptığımız görüşmelerde, protezin kullanım amacını ve şeklini iyi anlamış olan çiftlerin ameliyat sonrasında daha çok memnuniyet yaşadığını görüyoruz.  Dolayısıyla ameliyat öncesinde hekiminizle birlikte verdiğini protezin tipini ve çalışma şeklini çok iyi anlamış olmanız şart! Yine gerçekçi beklentilere sahip olmanız, cerrahinin olası sonuç ve potansiyel komplikasyonlarını iyi kavramanız gerekiyor. Ayrıca protezlerin geri dönüşümsüz bir ameliyat olduğunu da bilmelisiniz.

DIŞARDAN FARK EDİLİR Mİ?
Penis protezleri ile ilgili en merak edilen konu bu protezlerin dışarıdan fark edilip edilmeyeceğidir.  Penis protezleri cinsel ilişki sırasında eş ile hiçbir zorluk veya sıkıntı yaratmaz.  Özellikle pompalı ve bükülebilir tip protezler seçildiğinde, partnerinize proteziniz olduğunu söylemediğiniz takdirde fark etmesi oldukça güçtür. Dışarıdan bakan gözler ise plaj kıyafetinizle bile penis protezinizin olduğunu anlayamazlar.Penis protezleri ile ilişki için gereken sertlik sağlandığından hem erkek hem de partneri  cinsellikten daha çok zevk alır.  Hiç ameliyat yapılmamış gibi yaklaşım içinde olmanız ve ilişki öncesi romantik bir hazırlık dönemi yaşanmasına izin vermeniz de cinsel tatminin artması açısından çok önemlidir. Ayrıca penis protezleri sadece cinsel ilişki için yeterli sertliğe ulaşılmasını sağlayan bir tedavidir.  Bu tedavinin spermin boşalmasına ve dolayısı ile çocuk sahibi olmaya hiçbir engeli yoktur.