SERTLEŞME VE BOŞALMA ETKİLENİYOR
Prostat hastalıklarında meydana gelen idrar yakınmaları nedeniyle pek çok erkek günlük aktivitelerini yaparken bile büyük stres hissediyor.   İş, okul ya da aile hayatında kendilerine olan güvenleri azalıyor,  sosyal hayattan uzaklaşmaya başlıyorlar.  Bu gerginlik cinsel birliktelik esnasında da yaşanabiliyor.  İdrar sorunu yaşayan erkek, bunun beraberlik esnasında olmasından çekinerek cinsellikten soğuyabiliyor, cinsel istek problemleriyle karşılaşabiliyor.  Başarılı olamayacağı endişesi ile sertleşme sorunları yaşayabiliyor.   Erken boşalma da ileri vakalarda görülebiliyor. Kısacası, genital bölgede bir orkestra şefi gibi çalışan prostat, idrar fonksiyonlarının yanında sertleşme ve boşalma işlevlerini de etkiliyor.

HANGİ TEDAVİLER CİNSEL SORUN YARATIYOR?
Prostat hastalıklarında uygulanan tedavi seçenekleri de cinsel sorunlara yol açabiliyor. Örneğin iyi huylu prostat büyümesinde kullanılan alfa bloker ilaçlar hastalarda mesaneye doğru geri boşalmaya neden olabiliyor.  Bu sorun özellikle çocuk sahibi olmak isteyen erkeklerde problem teşkil ediyor.   Sperm penisten dışarı akmak yerine mesaneye aktığından kısırlık oluşabiliyor.  Diğer bazı ilaçlar ise (5-alfa redüktaz engelleyici ilaçlar gibi) sertleşme bozukluğu yaratıyor, cinsel isteği azaltıyor ve meni hacmini küçültüyor.  Lazerlerle uygulanan veya açık yapılan prostat ameliyatlarında da bu sorunlar ortaya çıkabiliyor.  Yine, prostat kanserinde sık uygulanan ve  prostatın çevre dokularıyla birlikte alındığı “radikal prostatektomi” ameliyatı yada radyoterapi, kriyoterapi gibi tedavi yöntemlerinde prostatın yanında bulunan sinirler ve damarlar zarar görebiliyor.  Bu da sertleşme sorununa neden oluyor.  Prostat kanserinde, kanserin kendisi de sertleşmeyi sağlayan ve prostata yapışık seyreden sinirleri harap edebiliyor.  Bunlarla birlikte prostat kanserinde uygulana hormon tedavisi yada testislerin cerrahi olarak çıkarıldığı “orşidektomi” ameliyatı da cinsel istek kaybına yol açabiliyor. Hormon tedavisi sinirleri harap etmemesine rağmen vücuttaki testosteronu tamamen ortadan kaldırdığı için kişiyi  cinsel aktivite için isteksiz hale getiriyor.

Özetle, hem prostat hastalıkları hem de bu hastalıkların tedavisinde kullanılan yöntemler cinsel hayatı etkileyebiliyor.