SERTLEŞME SORUNUNDA İLAÇSIZ, CERRAHİSİZ YENİ DÖNEM
Sertleşme sorununda ilaç ve cerrahi gerektirmeyen en son tedavi yöntemi Türkiye’de Prof. Dr. Halim Hattat ve ekibi tarafından uygulanıyor.

Tüm dünyada 2025 yılında 322 milyon erkeğin sertleşme sorunu yaşaması bekleniyor. Türkiye’de ise 10 erkekten 7’si sertleşme sorunu yaşıyor. Sertleşme sorununun ana nedenleri arasında damar hastalıkları birinci sırada yer alıyor. Kalp-damar problemleri, şeker hastalığı, yüksek tansiyon başta olmak üzere damar hastalıklarında sertleşme sorunu ilk belirti de olabiliyor. Şeker hastası olan erkeklerde sertleşme sorunu riski tam 3 kat artıyor. Hatta şeker hastalığı tanısı konulduktan yaklaşık 10 yıl sonra hastaların yarısında sertleşme sorunu görülüyor.

Günümüzde sertleşme sorununda kullanılan pek çok başarılı tedavi seçeneği var. Sertleşmeye yardımcı olan ilaçlardan, enjeksiyonlara ve hatta ameliyatlara kadar geniş bir yelpazede çözüm bulunuyor. Ancak pek çok hasta ve partneri bu tedavi seçenekleri konusunda endişeli. İlaç kullanımının tehlikeli olduğu bir grup hasta da var. Birçok hasta ise ameliyatlı yöntemler konusunda çekinceli davranıyor.

Son yıllarda yapılan damar çalışmaları sonucunda sertleşme sorununda artık ilaç veya cerrahi gerektirmeyen tedaviler geliştirildi. Bu tedavilerden en yenisi Dünya'nın belli başlı merkezleri ile birlikte Türkiye’den Prof. Dr. Halim Hattat ve ekibi tarafından uygulanıyor.

Bu yeni tedavi yöntemi nedir?
Son yıllarda vasküler yani damarsal kaynaklı sertleşme sorunu tedavisinde girişimsel olmayan yöntemler araştırılmaya başlandı.  Bunlar arasında yüksek enerjili şok dalga tedavisi büyük yankı uyandırdı. ESWT (Extracorporeal Shock Wave Therapy) yani “Vücut Dışından Uygulanan Şok Dalga Tedavisi” isimli bu tedavi metodu özellikle spontan cinselliği arttırmak ve ereksiyon kalitesini güçlendirmek için kullanılıyor. Özellikle ilaç tedavilerinin yan etkilerinden ötürü beklentilerini karşılanmayan hasta grubunda oldukça yararlı bir yöntem.

Bu tedavi nasıl uygulanıyor?
Ekstrakorporal şok dalgaları tedavi amacı ile vücut dışında üretilip vücudun herhangi bir bölgesine odaklanabilen basınç dalgalarıdır. Uzun yıllardır böbrek, pankreas, safra yolları ve tükrük bezinde oluşan taşların parçalanması amacıyla kullanılan bu yöntem son dönemde de çeşitli kas-iskelet sistemi hastalıklarında da kullanılmaya başlandı. Biz de özellikle damar sorunlarından kaynaklanan sertleşme probleminde, prostat hastalıklarında ve penis eğriliklerine bağlı ağrılarda bu yöntemi kullanmaya başladık. İlaç veya cerrahi gerektirmeyen bir yöntem. Elde edilen şok dalgaları yüksek enerjili olduğundan ultrasonik cihazlara göre 10 kat yüksek enerjiyi çok kısa sürede ( 1 mikro saniye) uygulama alanına veriyor. Ancak tedavinin etkinliği ve yan etkinin olmaması için, uygulamanın bu konuda deneyimli uzman hekimlerce yapılması gereklidir.

Hastalara Sağlanan Yararlar
  • Ayakta tedavi yapılır.
  • Anestezi gerektirmez.
  • Girişimsel (cerrahi) bir işlem değildir.
  • Tedavi sonrası ağrı oluşmaz.
  • Hızlı sonuç alınır.
  • İlaçsız tedavi yöntemidir.
  • Yüksek başarı oranı sağlanır.
  • Yaşam kalitesinde artış elde edilir.