ŞOK DALGA- PENİS ÜTÜSÜ- TEDAVİSİ İLE SERTLEŞME VE PENİS EĞRİLİĞİ TEDAVİSİ
Prof. Dr. Halim Hattat’ın , 1980lerde İngiltere'de androloji ve erkek cinsel fonksiyonları üzerinde eğitim görüp Türkiye'de ilk Androloji Polikliniği'ni kurmasının üzerinden yıllar geçti.  O günden bugüne erkek cinsel isteği, sertleşme ve boşalma fizyoloji hakkında yürütülen araştırmaları, geliştirilen tedavileri ve yenilikleri büyük bir memnuniyetle izledik.  Türkiye'de yaptığı ilk penis protez ameliyatı, sonrasında sertleşme haplarının yarattığı büyük devrim derken son yıllarda artık hapsız, ameliyatsız, penis dokusunu canlandıran ve güçlendiren tedavilere önem veriyoruz.
PENİS ÜTÜSÜ NEDİR?
Sertleşme sorunu dediğimizde akla ilk önce ilaçlar geliyor.  Tedavide genelde ilk sırada tercih edilen sertleşme ilaçları cinsel bölgeye giden kan akımını arttırarak sertleşmeye yardımcı oluyor. Diğer seçenekler arasında, enjeksiyonla penis içine performansı arttıran ilaçların uygulaması ve hormon tedavisi var.  Hiçbir tedavi yönteminin işe yaramadığı durumlarda ise mutluluk çubuğu olarak da bilinen penis protez ameliyatları uygulanıyor.  Bu ameliyatlar ile hastalar gençlik dönemindekine benzer kalitede sertleşmelere sahip oluyor ve cinsel ilişkilerini kolaylıkla sağlıyorlar. Son yıllarda ise sertleşme sorununda artık ilaç veya cerrahi gerektirmeyen tedaviler geliştirildi.  Bunlar arasında penis ütüsü adıyla bilinen yüksek enerjili şok dalga tedavisi  büyük yankı uyandırdı.  Penis ütüsünde ultrasondan 10 kat daha yüksek enerji cinsel bölgeye uygulanıyor.   Yüksek enerji dalgaları peniste yeni damar gelişimini sağlıyor, sinir sistemini destekliyor, cilt dokusunu tazeliyor.  Kısacası penis "fit" hale getiriliyor.
CİNSEL BÖLGEYİ GENÇLEŞTİRİYOR
Penis damarları erkek vücudunun en küçük damarları arasında.  Bu nedenle yüksek kan şekeri-kolesterol fazlalığı- tansiyon ile  sigara-aşırı alkol, sağlıksız beslenme, kilo fazlalığı gibi problemler ilk etkilerini penis damarlarında gösteriyor. Sertleşememe veya sertliği hemen kaybetme başlıyor. Penis ütüsü ile var olan damarsal yetmezlik, sinir ileti kusurları ve cilt yaşlanması geri dönüştürülebiliyor.  Bu tedavinin en önemli özelliği sadece sertleşme sorunu şikayetini ortadan kaldırmakla kalmayıp yeni damar gelişimini desteklemesi. Yeni sinir ve cilt dokusu (kollajen-elastin) gelişimini de destekleniyor.  Prostat enfeksiyonları, kronik cinsel ağrı ve cilt yaşlanması tedavi edilebiliyor. Sertleşme sorununda hastanın durumuna göre yaklaşık 4-5 seans sonrasında sertleşme sorununda önemli iyileşme yaşanıyor.  Özellikle sertleşme sorunuyla ağrı yaşayan hastalarda %85’e varan oranda iyileşme yaşanıyor.
KİMLERE UYGUN?
Penis ütüsüyle damarsal risk faktörü bulunan, kalp-damar problemi, şeker hastalığı, yüksek tansiyon-kolesterolü bulunan, kalp krizi geçirmiş veya sigara içen erkeklerde özellikle başarılı sonuçlar alınıyor. Yine sertleşme sorunu için ilaç kullanmak istemeyen kişilere de alternatif sağlanıyor.    Doğuşsal veya sonradan gelişen penis eğriliklerinde de %40'a varan oranda iyileşme görülüyor.   Cinsel antiaging programları bünyesinde özellikle 40-50li yaşlardan itibaren meydana gelen doğal performans düşüşünü önlemek amacıyla da penis ütüsü kullanılabiliyor.
YAN ETKİSİ VAR MI?
Penis ütüsünün sertleşme sorununa yol açan faktörler (örneğin hormon eksikliği, penis damar yetmezliği gibi) faktörler tespit edildikten sonra bir tedavi kürünün parçası olarak kullanılması uygun.  Gerektiğinde hormon tedavisi, sertleşmeye yardımcı olan ek tedaviler, cinsel kasların eğitimi gibi yöntemlerle birleştirildiğinde başarı oranı çok yükseliyor. Yani sertleşme sorununda size özel bir tedavi planı oluşturuluyor. Penis ütüsü seanslar şeklinde düzenleniyor, uzman hekimin yardımıyla şok dalgalar penise veriliyor.  Peniste ve cinsel bölgede herhangi bir yan etki, ağrı-sızı oluşmuyor.  15-30 dakikalık tedavi sonrasında hastalar günlük yaşamlarına devam edebiliyor.  Tedavi sırasında ve sonrasında ilaç kullanmak gerekmiyor. Son yaptığımız çalışmalar -ki bunları daha önceki Avrupa kongresinde de sunduk- hem hastaların hem de eşlerinin tedavi sonrasındaki cinsel yaşamlarından oldukça mutlu olduğunu gösteriyor.

PENİS EĞRİLİĞİNDE DE  ERKEN DÖNEMDE PENİS ÜTÜSÜNÜN FAYDASI VAR
Peyronie hastalığında çoğu zaman ansızın bir gün peniste bir veya birden fazla plak olduğunu fark edersiniz.  İşte bu noktada sorunu geçiştirmeden hekime başvurmanız çok önemli.  Zira hastalığın ilk bir yılında ilaç tedavileri ile başarılı sonuçlar alınıyor. Yine erken dönemde penis ütüsü olarak bilinen şok dalga tedavileri verilebiliyor.  Bu tedavinin en büyük faydası ağrı kontrolü.  Sertleşme anında oluşan eğiklik aynı zamanda ciddi bir ağrı yaratabiliyor.  Penis ütüsüyle ereksiyonda oluşan ağrı azaltılabiliyor.   Bu tedaviyle peniste ilerleyen yaşla birlikte oluşan bağ dokusundaki elastikiyet kaybı da iyileştirilebiliyor.  Ağrılı ve aktif dönemde cerrahi işlem yapılmıyor. Ancak sorun stabil olarak bir yılı aşkın süredir devam ediyorsa o zaman cerrahi işlemlere başvuruyoruz.  Penis eğriliği ciddi oranda sertleşme sorunu yaratıyor.  Bu nedenle sadece estetik bir sorun olarak değil performans açısından da eğrilikler çok önemli.  Doğuştan olan penis eğriliklerinde de gecikmeden yardım alınması ve cerrahi işlemin yapılması önemli.  Kısacası herhangi bir penis eğriliği veya peniste plak oluşumu durumunda bize başvurmalısınız.

PENİS ÜTÜSÜ ÖZELLİKLE HANGİ HASTALAR İÇİN UYGUN?
Yüksek tansiyon
Yüksek kolesterol
Perifer arter tıkanıklıkları  (uç damar hastalıkları)
Kalp-damar hastalıkları
Kalp krizi
Şeker hastalığı
Sigara alışkanlığı
Penis damar veya sinirlerinde yetmezlik
Sertleşme kalitesinde azalma
Sertleşme sağlayamama
Sertliği devam ettirememe sorunu olan tüm hastalarda kullanılabilir.