ESWT Şok Dalga Tedavisi Nedir? Nasıl Olur? - Hattat Klinik

ESWT Şok Dalga Tedavisi Nedir? Nasıl Olur?

Ana Sayfa / ESWT Şok Dalga Tedavisi Nedir? Nasıl Olur?

Şok Dalga Nedir?

ŞOK DALGA olarak bilinen ESWT (Extracorporeal Shock Wave Therapy) spontan cinselliği arttıran ve sertleşme kalitesini güçlendiren en son teknolojili bir tedavi yöntemi.  Bu tedavide yaşanan sağlık sıkıntıları, şikayetleri ve önleyici hedefler belirlenerek cinsel damarların, sinir sisteminin, penis dokusunu destekleyen kollajen ve elastinin yenilenmesi sağlanıyor.  Var olan damarsal yetmezlik, sinir ileti kusurları ve cilt yaşlanması geri dönüştürülüyor.  Yüksek enerjili şok dalgalar özellikle orta yaş ve üzerinde oluşabilecek prostat enfeksiyonu, kronik pelvik ağrı, cinsel ağrı, cinsel fonksiyon sorunları ile cilt yaşlanmasını hedefleyerek tedavi ediyor.

Pelvik bölgeyi çevreleyen cilt, cilt altı dokuları, sinir ve damar sistemleri çeşitli hastalıklar ve normal yaşlanma süreci ile yıpranıp zedelenir.  Sigara, alkol, hareketsizlik, beslenme yanlışları ve stres hormonları da pelvik bölge sağlığını olumsuz etkiler.  Özellikle 40 yaş üzerinde belirgin hale gelen bu durum, pelvik ve cinsel bölgeyi besleyen damarlarda yetmezliğe, sinir sisteminde ileti gecikmeleri ile his kaybına ve cilt yaşlanmasına yol açar.

Penis damarları erkek vücudunun en küçük damarları arasındadır.  Bu damarlar kalbi besleyenlerden çok daha küçük olduğundan, yüksek kan şekeri-kolesterol fazlalığı-yüksek tansiyon gibi sağlık sorunları ve sigara-alkol kullanımı, sağlıksız beslenme, kilo fazlalığı gibi yaşam tarzı alışkanlıkları ilk etkilerini penise giden damarlarda gösterir. Penise giden kan akımı etkilendiğinde ilk başta sertleşme problemi olmak üzere bir dizi cinsel sorunlar karşılaşırsınız.

Son yıllarda gelişen teknoloji ve tıptaki yenilikler sayesinde penis damarlarında rejenerasyon yaratmak mümkün hale geldi.  ESWT (extracorporeal shock wave therapy) “Şok Dalga” olarak bilinen bu tedavi ile cinsel sağlığı korumak ve oluşan hasarları tamir etmek artık mümkün.

Sorularınıza Yanıt Almak için;

Nasıl Uygulanıyor?

Şok Dalga anestezi gerektirmeyen, ağrı yaratmayan ve hızlı sonuç veren bir tedavi şeklidir. ESWT ile elde edilen yüksek enerjili şok dalgaları ultrasonik cihazlara göre 10 kat yüksek enerjiyi çok kısa sürede ( 1 mikro saniye) uygulama alanına verir. Uygulama alanına giren rahatsızlıkların tedavisindeki başarı oranı yüzde 70-85 arasında değişmektedir.

Başarı oranı  ?

Bu tedavinin en önemli özelliği sadece sertleşme sorunu şikayetini azaltmakla kalmayıp yeni damar-sinir ve cilt dokusu gelişimini desteklemesidir.  Damarsal durumda kalıcı bir iyileşme yarattığı için bu yönüyle sertleşme sorunu tedavisinde kullanılan tüm metotlardan farklıdır.  Sertleşme sorununda hastanın durumuna göre yaklaşık 4-5 seans sonrasında sertleşme sorununda önemli gelişme sağlanmakta, özellikle sertleşmeyle ağrı yaşayan hastalarda %85’e varan oranda iyileşme görülmektedir. Özellikle ilaç tedavilerinin yan etkilerinden ötürü  beklentilerini karşılanmayan hasta grubunda da yararlı bir yöntem.