Erken Boşalma Tedavisi - Hattat Klinik

Erken Boşalma Tedavisi

Ana Sayfa / Erken Boşalma Tedavisi

Erken boşalma 40 yaşın altındaki erkeklerde en sık görülen cinsel problemdir. Uluslararası Cinsel
Tıp Birliği cinsel birleşme öncesinde veya birleşmeden sonra yaklaşık 1 dakika içinde
gerçekleşen boşalmaları "erken" olarak nitelendirmektedir. Erken boşalmada süre kadar
önemli bir faktör de çiftin ortak tatminini bozacak hızda meydana gelmesi ve kişisel/ilişkisel
strese yol açmasıdır. Bu nedenle yetersiz boşalma refleksi olan erkekler de erken boşalma
problemi yaşamaktadır.
Erken boşalma ilişkilerinde başından beri oluşabileceği gibi organik nedenlerle sonradan da
gelişebilir. Sertleşme sorunu da erken boşalma için önemli bir risk faktörüdür ve zaman
ilerledikçe erken boşalmaya eşlik eden sertleşme sorunu da ortaya çıkabilir.

Erken boşalmada bu nedenle olası organik nedenler, hormonsal dengesizlikler, enfeksiyonlar,
nörolojik problemler araştırılır ve tedavi planı şekillendirilir.
Erken boşalma tedavisinin seçenekleri arasında sistemik ilaç tedavileri, lokal ilaç tedavileri,
hormon tedavileri, peniste boşalma refleksinin kontrolüne yardım eden kasların biofeedback
sistemiyle eğitilmesi ve boşalma refleksinin kişisel kontrolünü sağlayan bazı egzersiz ve
çalışmaların verilmesi sayılabilir. Erken boşalmaya yol açan sağlık sorunlarının ve varsa
sertleşme probleminin tedavisi de boşalma süresini olumlu etkiler.
Erken boşalma hem erkek hem de kadın için cinsel tatmini için ciddi şekilde azaltan bir
sorundur. Cinselliğin süresini kısalttığı kadar cinsellik sırasında yapılan davranışları ve
uyarıların kalitesini de düşürür. Bu nedenle vakit kaybeden ve ciddi kişisel/ilişkisel yan
etkiler oluşmadan yardım almanızı öneriyoruz.