ERKEKLERİ SEKSTEN SOĞUTAN 10 NEDEN - Hattat Klinik
ERKEKLERİ SEKSTEN SOĞUTAN 10 NEDEN

Cinsel isteksizlik sadece bir libido sorunu değildir. Cinsel istek olmadığında sertleşme
bozulur, boşalma süresi değişir. Erkek partnerinden kaçar, cinsel sorun yaşama korkusuyla
panik olur. Eğer siz de eskisine oranla daha az seks düşündüğünüzü, partnerinizi daha az
arzuladığınızı, seks gücünüzün düştüğünü fark ediyorsanız erkekleri seksten soğutan on
nedeni dikkatle okuyun.

İŞTE 10 NEDEN:

1. CİNSEL SORUNLAR: Sertleşme sorunu, erken boşalma, geç boşalma gibi cinsel
sorunlar cinsel keyfi ve isteği düşürebilir. Cinsel soğukluk gelişebilir. Bu cinsel sorunları
yaşama endişesi ile eşinizden uzaklaşabilirsiniz. Bu durumda altta yatan cinsel sorunların
tedavi edilmesi, cinsel özgüveninizi ve libidonuzu yükseltecektir.

2. STRES, ENDİŞE, YORGUNLUK: Yorgunluk-stres,uykusuzluk, ani hayat değişimleri
libidoyu düşürebilir. Partnerinizle konuşarak stresinizin kaynağını belirlemeye çalışın.
Stresinizin kaynağını yok ettiğinizde cinsel isteğiniz de geri dönecektir. Ancak 2 ayı
aşkın sorunlarda mutlaka hekime başvurun.

3. SAĞLIK SORUNLARI-İLAÇLAR: Kronik sağlık sorunları, ağrı yaratan problemler,
kalp sıkıntıları, diyabet, bel ağrısı, gaz şikayeti ve daha pek çok sağlık şikayeti isteği
düşürebilir. Bazı ilaçlar -örneğin Beta blokerler, ülser ilaçları, antidepresanlar, hormon
ilaçları- da cinsel isteksizlik yaratabilir. Bu durumda ilacınızı kendi kendinize
bırakmayın. Hekiminize danışın. İlacınızın tipi/dozu/kullanım şekli değiştirilebilir. Cinsel
yan etkisi az olan başka bir ilaca geçilebilir.

4. TESTOSTERON DÜŞÜKLÜĞÜ: Cinsel isteksizliğin yanında , kilo artışı, sinirlilik,
vücut tüylerinde azalma, meme dokusunda artış gibi başka belirtiler yaşıyor musunuz? Bu
belirtiler ve kas gücünde azalma, kemik erimesi, testis-meni hacminde düşüş, sertleşme
sorunu gibi şikayetler birlikte testosteron eksikliğine işaret edebilir. Hekiminiz bir kan
testi ile tanıyı kesinleştirip gerekiyorsa hormon yerine koyma tedavilerini tavsiye
edecektir.

5. DEPRESYON: Konsantrasyon güçlüğü, karar vermede zorlanma, uyku problemleri,
motivasyon kaybı, düşük mod gibi şikayetleriniz de varsa cinsel isteksizliğinizin altında
depresyon olabilir. Bu nedenle libido kaybı ile ilgili biyolojik faktörler incelenirken,
hekiminiz psikolojik yönden de bir inceleme isteyebilir. Eğer sorun depresyon ise, cinsel
isteği düşürmeyecek ilaçların seçimiyle her iki problemi de aşabilirsiniz.

6. İLİŞKİ SORUNLARI: İlişki çatışmaları ve evlilik problemleri, erotik hislerin azalması
gibi konular cinsel soğukluk yaratabilir. Çift olarak sizi yakınlaştıracak ve cinselliğinizi
ateşleyecek önerilerden yararlanabilirsiniz.

7. YOĞUN ALKOL: Yoğun alkol tüketimi hem libidoyu azaltır, hem de penis sinirlerini
harap eder. Penis hislerinizin ölçümü yapıldıktan sonra gerekli tedaviyi almalısınız.

8. AŞIRI KİLO: Kilo fazlalığı ve bel çevresi yağları vücutta kadınlık hormonu sentezini
arttırıp testosteronu düşürür. Bu durumda hormon profilinize bakılması uygun olacaktır.
Hormon yerine koyma tedavileri ve kilo yönetimi hakkında danışabilirsiniz.

9. HAREKETSİZLİK: Günlük adım sayısı, oturulan süre, hareket miktarı, hareket şiddeti
testosteron hormonunu etkiler. Aşırı hareketsiz kişilerde isteksizlik daha sık görülür.
Günlük bir aktivite alışkanlığı, yürüyüşler, hafif ağırlık ve denge çalışmalarından
yararlanmak doğru.

10. 50 YAŞI AŞMAK:50’li yaşlardan itibaren düşen seks hormonları isteksizlik, sertleşme problemi ve pek çok cinsel sorunla ortaya çıkabilir. Siz de hormon
tedavilerinden fayda görebilirsiniz.