ERKEKLERDE CİNSEL İSTEKSİZLİK NE ZAMAN ALARM VERİR? - Hattat Klinik
ERKEKLERDE CİNSEL İSTEKSİZLİK NE ZAMAN ALARM VERİR?

Birçok kadın hastamız eşlerindeki cinsel istek kaybından şikayet ediyor.  Ancak öncelikle şunu belirtelim: Erkekler her zaman ve sürekli cinsel istek duymazlar.  O gün yaşanan stres, yorgunluk, halsizlik, gerginlikler erkekte isteği azaltabilir. Hastalıklar, kullanılan ilaçlar, duygu ve düşünceler, ilişki kalitesi, sigara-alkol kullanımı cinsel isteği azaltabilir. Her erkek hayatın getirdiği sorunlardan dolayı veya geçici nedenlerle dönem dönem cinsel isteksizlik yaşayabilir. Bu durum her zaman erkeğin eşinden soğuduğu anlamı taşımaz.  Tabii bunun yanında erkeklerde devam eden cinsel istek kaybının incelenmesi gerekir.  Son yıllarda genç erkeklerde de aynı orta ve ileri yaştaki erkekler gibi testosteron hormonunun düşüşüne sık rastlıyoruz. Özellikle aşırı stres, yanlış beslenme, hareketsiz yaşam, fazla kilo gibi nedenlerle hormon düşüşü oluşabiliyor. Testosteron eksikliğinin tanısı, total-serbest testosteron, seks hormonu bağlayıcı globulin ve diğer seksüel hormonların incelenmesiyle kesinleştirilebiliyor.  Bu durumda testosteron takviyeleri ile seksüel istek ve sertleşme kalitesi yükseltilebiliyor.  Testosteron tedavisinin işin uzmanı tarafından yapılması, ilaç tipinin ve dozunun hastaya göre seçilmesi gerektiğini hatırlatalım.  Böylece yan etkilerden korunmak ve tedaviden tam sonuç almak mümkün oluyor.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.