Prof. Dr. Halim Hattat be tedavi yöntemini şöyle acıkılıyor: "Yüksek enerjili şok dalga tedavisinde vücut dışında üretilip cinsel bölgeye odaklanabilen özel ve yüksek enerjili basınç dalgaları kullanılıyor. Bu dalgalar cinsel bölgede hem damarsal hem de doku elastikiyeti anlamında önemli bir iyileşme gerçekleştiriyor. Hem var olan damar hasarı düzeliyor, hem de yeni damar gelişimi tetikleniyor. Buna angiogenez diyoruz. Ayrıca doku esnekliğini ve sağlığı sağlayan kollajen ve elastinde artış oluyor. Sinir iletisini de arttırıyor. Bu anlamda bu tedavi ilk defa sertleşme probleminde kalıcı bir iyileşme yaratıyor."

Sertleşme sorununda nasıl kalıcı iyileşme yaratıyor?

Prof. Hattat sertleşme sorununun ana nedenleri arasında damar hastalıklarının birinci sırada yer aldığını belirtiyor: "Şeker hastası olan erkeklerde sertleşme sorunu riski tam 3 kat artıyor. Şeker hastalığı tanısı konulduktan yaklaşık 10 yıl sonra hastaların yarısında sertleşme sorunu görülüyor. Sertleşme sorunu kalp-damar problemleri, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol, sigaraya bağlı hasarlar başta olmak üzere tüm damar hastalıklarında da sık görülüyor. Bu tedavide hem eski ve hasarlı damarların cidarı iyileşiyor, hem de bu damarların yerine sağlıklı ve sertleşmeyi sağlayacak yeni damarların gelişimi tetikleniyor. Kısacası damar hasarı ortadan kalkıyor. Böylece hem sertleşme kalitesinde, hem de spontan cinsellikle iyileşme oluyor."

Başka hangi cinsel sorunlarda kullanılıyor?

Prof. Hattat bu yöntemin diğer kullanım alanları olduğunu da belirtiyor. "Peniste travmalara, doku hasarına bağlı gelişen veya Peyronie hastalığı gibi bir sorun nedeniyle oluşan penis eğriliklerinde, eğriliğin derecesine göre sertleşme sırasında ağrı, cinsel ilişkiye girememe gibi şikayetler oluşur. Bu tedavide peniste eğrilik yaratan elastikiyeti olmayan ve hasarlı dokunun yerine vücudun fibroblastları uyarılarak sağlıklı, elastik bir doku geliyor. Böylece peniste eğriliğe yol açan dokuda kalıcı iyileşme sağlanıyor. Eğriliklerde %40’a, ağrıda %85’e varan oranda iyileşme sağlanıyor."

Tedavi nasıl uygulanıyor?

Prof. Hattat tedavinin seyrini şöyle özetliyor: "Ağrısız ve yan etkisi olmayan bir yöntem. Elde edilen şok dalgaları yüksek enerjili olduğundan, ultrasonik cihazlara göre 10 kat yüksek enerjiyi çok kısa sürede ( 1 mikro saniye) uygulama alanına veriyor. Ancak uygulamada hasta hiçbir rahatsızlık hissetmiyor. Şikayete, hastaya ve uygulama alanına göre verilen şok dalga frekansı ve süresi değişiyor. Ortalama 20 dakika süren seanslar uyguluyoruz. Sorunun tipine, hastanın var olan şikayetinin boyutuna, eşlik eden sağlık sorunlarının varlığına göre değişmekle birlikle haftada ortalama 1 uygulama ile 7 seansın sonunda başarılı sonuçlar alınıyor.elde edilir."

Başarı oranı nedir?

Prof. Hattat bu tedaviyi şimdiye kadar kullanılan tedavilerden ayıran en önemli özelliğin sadece sertleşme sorunu şikayetini ortadan kaldırmakla kalmayıp damar hasarını azaltması ve yeni damar gelişimini desteklemesi olduğunu belirtiyor: "Damarsal durumda kalıcı bir iyileşme yarattığı için bu yönüyle sertleşme sorunu tedavisinde kullanılan tüm metotlardan farklı. Sertleşme sorununda hastanın durumuna göre yaklaşık 7-8 seans sonrasında sertleşme sorununda önemli iyileşme yaşanıyor. Uygulama alanına giren rahatsızlıkların tedavisindeki başarı oranı yüzde 70-85 arasında değişiyor. Bu konuda son yıllarda yapılan pek çok bilimsel çalışma yayınlandı. Hastaların tedavi sonrası damar sağlığını koruyacak sağlık alışkanlıkları geliştirmeleri ile sonuçlar uzun vadeli oluyor. Bu yöntemin tespit edilmiş herhangi bir yan etkisi yok. Çok çok nadiren, uygulama yerinde çok kısa süreli ve hemen geçen hafif bir ağrı oluşabiliyor. Bu ağrı da işlem sonrasında hemen yok oluyor. Ancak hastaların çoğunda uygulama sırasında da, sonrasında da hiçbir sıkıntı yaşanmıyor."

İlaç almak istemeyen hastalar bu tedaviden yararlanabilir mi?

Prof. Hattat özellikle performans ilaçlarının kullanılamadığı bir hasta grubu olduğunu, özellikle kalp sorunlarına bağlı nitrat kullananlarda bu ilaçların kullanılmadığını ve pek çok hasta ve eşlerinin de bu ilaçların yan etkilerinden korktuğunu belirtiyor. Hattat'a göre bu nedenle pek çok hasta ilaç kullanımına devam etmiyor ve sertleşme sorunu nedeniyle cinsel yaşamda mutsuz oluyor. Bu tedavi tam da bu hastalara ve eşlerine istedikleri, güvenli, yan etkisi olmayan ve cerrahi gerektirmeyen çözümü sunuyor.

CİHAZIN AVANTAJLARI
  • Ayakta tedavi yapılır.
  • Anestezi gerektirmez.
  • Cerrahi bir işlem değildir.
  • Tedavi sırasında ve sonrası ağrı oluşmaz.
  • Hızlı sonuç alınır.
  • İlaçsız tedavi yöntemidir.
  • Yüksek başarı oranı sağlanır.
KİMLERE UYGUN?
  • Yüksek tansiyon
  • Yüksek kolesterol
  • Perifer arter tıkanıklıkları (uç damar hastalıkları)
  • Kalp-damar hastalıkları
  • Kalp krizi
  • Şeker hastalığı
  • Sigara alışkanlığı olan, sertleşme sorunu, penis eğriliği ve pelvik ağrı yaşayan tüm hastalarda kullanılabilir.
NASIL UYGULANIYOR?
  • Başta sertleşme sorununa yol açabilecek damarsal, hormonsal ve nörolojik faktörler inceleniyor.
  • Doppler ve nörolojik incelemeler ile sorunun boyutu anlaşılıyor.
  • Hastaya göre bir tedavi planı oluşturuluyor.
  • İşlem günü herhangi bir hazırlık, ilaç veya aneztezi gerekmiyor.
  • İşlem sırasında bir uzman tarafından penise dışarıdan cihaz yardımıyla şok dalgalar veriliyor.
  • İşlem ortalama 10-15 dakika sürüyor.
  • Hasta işlem sonrasında rahatlıkla günlük hayatına devam ediyor.