Andropoz Tedavisi - Hattat Klinik

Andropoz Tedavisi

Ana Sayfa / Andropoz Tedavisi

Andropoz 30’lu yaşlardan itibaren her yıl belli oranda azalan testosteron hormonun orta yaş ve
üzerinde klinik şikayet yaratacak derecede azalmasıyla gelişen bir sendromdur. Tipik olarak
40-50 li yaşlarda başlamasına rağmen, kilo fazlalığı, sağlıksız beslenme, hareketsizlik, aşırı
stres gibi risk faktörleri ve kalp-damar sorunları, şeker hastalığı, prostat hastalıkları, ilaçlar,
metabolik problemler gibi sağlık sorunları ile daha erken yaşlarda da görülebilmektedir.
Testosteron hormonun azalmasına bağlı olarak erkeklerde libido kaybı, sertleşme sağlama-
sürdürme zorluğu, sabah sertleşmelerinin azalması, boşalma süresinde değişimler, testis
hacminde düşüş gibi cinsel sorunlar görülür. Testosteron eksikliği ayrıca vücut kıllarında
azalma, vücut yağ miktarında artış, göbeklenme, kas gücünde azalma, kemik kütlesinde
azalma, güçsüzleşme, kansızlık, yorgunluk, konsantrasyon zorluğu, huzursuzluk gibi
şikayetlere de yol açmaktadır.
Andropoz tedavisi bu nedenle kapsamlı ve dikkatli bir planlama gerektirir. Günümüzde
testosteron kaybının seviyeleri ile andropoz sürecinde yaşanan sertleşme sorunu ve boşalma
problemlerinin nedenleri medikal anlamda incelenebilmektedir. Bunların sonuçları size özel
bir andropoz reçetesinin oluşturulmasını sağlar.
Andropoz tedavileri arasında testosteron yerine koyma tedavileri, sertleşme ve boşalma
sorunlarına yönelik medikal tedaviler, metabolik takip, orgazmik diyet programları, prostat
sağlığına yönelik tedaviler sayılabilir.

Yaşam süresinin giderek uzadığı günümüzde erkekler hayatlarının neredeyse yarısını
andropozda geçirmektedir. Bu nedenle andropozu doğru tedavilerle güçlü cinsel performans,
sağlıklı prostat ve iyi metabolizma ile takip edebilmek daha da önemli hale gelmektedir.