40 Yaşından Sonra Sağlıklı Seks Yaşamına Sahip Olmanın Yolları - Hattat Klinik
40 Yaşından Sonra Sağlıklı Seks Yaşamına Sahip Olmanın Yolları

20. yüzyıla "Yaşlanma Devrimi" damga vurdu. Geçtiğimiz yüz küsur senede insan ömrüne
eklenen 25-30 yıl insanlık tarihinde bundan önce yaklaşım 5000 yılda gerçekleşmişti. Bunun
etkilerini cinsel sağlıkta da gözlemliyoruz. Eskiden 40 yaş cinselliğin yavaşladığı bir yaş -bir
nevi sonun başlangıcı- gibi algılanırken artık pek erkek kişi kırkında, ellisinde, altmışında,
hatta yetmiş-sekseninde aktif bir seks hayatına sahip olmak istiyor. Peki kırk yaşından sonra
sağlıklı bir seks yaşamına nasıl sahip olabilirsiniz?

YENİ YAŞLILAR SEKSTE AKTİFLER

Son yıllarda yaşlanma ve cinsellik üzerine yapılan çalışmalarda büyük bir artış var.
Geçtiğimiz sene Manchester Üniversitesi'nde 7000 kişiyi inceleyen bir çalışmaya göre
erkeklerin yarısı ve kadınların üçte biri 70 yaşında hala cinsel yönden aktifler. Chicago
Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmaya göre 55 yaşın üzerinde erkekler 15 yıl, kadınlar 11 yıl
aktif bir cinsellik yaşayabiliyor. Amerika'da son yıllarda yaygınlaşan buluşma sitelerinden biri
de yeni bir çalışma yayınladı. Buna göre kırk yaş üzerinde erkeklerin yarısı ve kadınların
yaklaşık %40’ı son bir ay içinde 1-5 kez arası seks yaptığını belirtiyor. Tüm bu çalışmaların
etkilerini ilaç endüstrisinde de görüyoruz. Sadece Amerika'da 2014 yılında sertleşme
ilaçlarının üç milyon erkeğe reçete edildiği açıklandı. Testosteron desteklerine ilgi çığ gibi
büyüyor. Cinsel gücü arttıran veya arttırdığını iddia eden her türlü ürün büyük bir satış
rakamı yakalıyor.

ANDROPOZ ARTIK ERKEN YAŞTA BAŞLIYOR

Gerçek şu ki insan vücudu cinsel açıdan otuzlu yaşlardan itibaren hafifçe yavaşlama başlıyor.
Bu yavaşlamayı hızlandıran faktörler var. Sağlıksız beslenme, hareketsiz bir yaşam, sigara-
yoğun alkol, aşırı stres, uyku sorunları gibi yaşam tarzı faktörlerinin etkisi büyük. Çeşitli
damar hastalıkları, kullanılan ilaçlar, depresyon-endişe gibi psikolojik faktörler, duygusal
nedenler de vücudu cinsel yönden yaşlandırıyor. Erkeklerde orta yaşlarda meydana gelen
andropozun yaşı giderek erkene gelmeye başladı. Yani modern yaşamın yan etkileri cinsel
hayatta yoğun olarak hissediliyor. Bu durum sertleşme sorunu, cinsel isteksizlik, boşalma
süresinde değişimlerle kendini gösteriyor.

KISA BİR YOL HARİTASI

Peki kırk yaşından sonra keyifli bir seks hayatına sahip olmak istiyorsanız neler
yapabilirsiniz? Durumu şöyle özetleyebiliriz:
1. Kırk yaşından sonra cinsel fonksiyonla ilgili bir check up yaptırmak iyi bir fikir.
Testosteron hormonu seviyeleri, penis damar ve sinirleri, cinsel bölge kasları, prostat
fonksiyonunuzu kontrol ettirerek riskleri öğrenmek ve cinsel gücü arttırmak için öneriler
almak faydalı.
2. Sonuçlara göre hekiminize danışarak testosteron yerine koyma tedavileri, sertleşme ilaçları,
penis ütüsü gibi gençleştirici yöntemler, penis kaslarını kuvvetlendiren biofeedback
sistemleri, penis şekil ve hacim bozukluklarına yönelik tedaviler ve cinsel terapi gibi
yöntemlerle cinsel gücünüzü yükseltin.
3. Sağlıklı beslenmek çok önemli. Sağlıklı bir kilo aralığında kalmak, bel çevresini normal
tutmak, bol antioksidan içeren dengeli bir beslenme planı takip etmek gerekiyor. Bunu yapan
erkeklerde hormon seviyeleri de sertleşme kalitesi de iyileşiyor.
3. Düzenli egzersiz hem stres hormonlarını vücuttan atarak hem de cinsel bölgeye giden kan
akışını arttırarak cinsel gücü destekliyor. Düzenli egzersiz yapan erkeklerde sertleşme sorunu
riski beşte bir azalıyor.
4. Kötü alışkanlıkları bırakın. Günde 1 paket ve üzeri içen erkeklerde sertleşme sorunu %40
daha fazla görülüyor. Aşırı alkol de cinsel bölge sinirlerine zarar veriyor.
5. Stresi yönetin. Stres düzeyi yüksek, gergin, endişeli, sinirli erkeklerde cinsel güç kaybı
daha erken başlıyor.
6. Sağlığınızı izleyin. Cinsel yan etkileri olan şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp damar
hastalığı, hormon dengesizliğine ve ilaçlara ( örneğin bazı yüksek tansiyon, depresyon,
endişe, hormon ilaçları gibi) dikkat edin.
7. Eşinize destek olun. Eşinizde cinsel istek, uyarılma ve orgazm sürecinde meydana gelen
değişimleri takip edin ve tedavisinde yanında olun. Eşinizle konuşun, onun ihtiyaçlarını
öğrenin.

Cevap bırakın